Stinken vrouwellijke muizen?

Ik wil misschien tamme muizen als huisdier (vrouwtjes), maar ik woon op dit moment bij mijn ouders in. Die zeggen dat ze het liever niet willen, omdat muizen volgens hen een sterke lichaamsgeur hebben. Maar op heel veel websites zie ik staan dat dat voor vrouwelijke muisjes veel minder geldt. Is hier misschien iemand die zijn ervaringen over dit onderwerp kan delen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.8K
Rieneke1
4 jaar geleden
https://www.licg.nl/konijnen-en-knaagdieren/muis/#aandachtspunten

Antwoorden (1)

Ach Tamara, alle muizen ruiken naar muis. Mannetjes worden groter en ruiken sterker - stinken dus.
Het woord stinken is persoonlijk en relatief, de een vindt dat hond of kat gewoon naar hond of kat ruiken, de ander vindt dat een koeienvlaai stinkt en paardenmest heerlijk ruikt.

(Ik heb muizen als huisdier gehad , met 2 vrouwtjes begonnen , en na een bepaalde tijd (hoe lang?) heeft mijn vader ze allemaal afgevoerd naar de dierenwinkel .. het waren niet allebei vrouwtjes.)
[Te term fokken als konijnen moet van muizen komen ;)]

Tips
* nooit een roedel/groepsdier alleen houden, minstens twee stuks
* muizen op je slaapkamer houden, niet doen.
* nachtdieren spelen 's nachts, rad maakt herrie
* niet iedereen vindt de reuk van muizen prettig
* ben je van het geslacht 2 vrouwtjes zeker.. zwanger bij aankoop is eerder gebeurd.
* in de kelder kunnen muizen wel gehouden worden, mag daar niet vrieskoud worden.
* verdiep je in een boek over meer muizen-weetjes vóór de aanschaf.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Dat mannetjes meer stinken heeft niet te maken met de grootte, maar met geslachtshormonen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de info! Ook erg leuk dat u er van die tips bij gezet heeft! ;)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Graag gedaan!