Hoe komt het dat mijn katten die grotendeels binnen zijn toch een wintervacht krijgen?wintervacht

Het is wel dunner dan bij buiten levende katten.
Zou het met de lengte van het licht te maken kunnen hebben?
Zo werkt het wel met krolsheid in ieder geval.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

De wintervacht word bepaald door 2 factoren,als,eerste het licht en daarnaast de inval van kou.
Zou je de kat blootstellen aan 24 uur licht p.d zal hij niet tot nauwelijks wintervacht aanmaken .mjn paard krijgt dekens op vanaf begin september en naargelang het kouder word een dikkere,toch krijgt hij een wintervacht,dit mede door het licht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe moet dat dan met een blinde buitenkat? Misschien dat naast lichtlengte de kou ook een rol speelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allen bedankt.

Andere antwoorden (1)

Je bedoelt dat ze in de rui gaan? Die rui hebben ze twee maal per jaar. De dikte van de nieuwe vacht is dan inderdaad afhankelijk van de temperatuur waaraan ze zijn blootgesteld.
Dus voor jouw katten is dat een vacht die aangepast is aan de temperatuur binnenshuis. Maar ruien doen ze in ieder geval, als ze gezond zijn.
Ivana