Waar kan ik een maïsparkiet kopen?

**Allereerst mijn spelling en grammatica is niet het best dus excuses.

Hi, ik ben op zoek naar een kweker/kwekerij die maïsparkieten verkopen. Ik ben dol op deze parkieten en ik wil alleen deze soort parkiet kopen omdat ze me thuis laten voelen(Aruba). In het Engels heten ze Brown Throat Conure.
Dus weet iemand een kweker/kwekerij die ze hier in Nederland verkopen?

Alvast bedankt!

Oh ik heb ook afbeelding en video bijgeplaatst!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie bovenstaande reactie
;-))
ItisILeClerc
12 jaar geleden
mooi vogeltje - kende ik nog niet

Antwoorden (4)

Deze vogel heet hier Agapornis.

Je kunt die kopen op:http://www.vogelmarktplaats.nl/rubriek.asp?rubriek_id=9

Toegevoegd na 59 seconden:
http://www.vogelmarktplaats.nl/

Toegevoegd na 6 minuten:
Ook te koop bij de lokale dierenwinkel, of anders op Marktplaats.

Toegevoegd na 25 minuten:
Sorry, het is geen Agapornis, maar ik heb op onderstaande link wel een adres waar je deze kunt kopen:

http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=338340

Toegevoegd na 28 minuten:
Hier dan eindelijk de goede link:

http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=338340

Toegevoegd na 31 minuten:
Ze staan bij de rubriek Lories en papegaaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij lijkt niet eens op een agapornis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Mariejose, maar hier krijg je van mij een min. Het dier op de foto lijkt niet in het minst op een agapornis.
Deze maisparkiet, geen agapornis, is een papagaai(tje)

Deze zijn (vaak in het voorjaar) vaak te koop bij dierenspeciaalzaken. Ook zou je kunnen informeren bij een "echte" kweker.

Op onderstaande site kun je er info over vinden:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Absoluut géén papegaai.
Sorry mensen, maar de Maisparkiet is een ARATINGA. Er zijn niet veel kwekers van aratinga's in Nederland. Ik heb ze op de plaatselijke shows nog nooit gezien.

Ze worden af en toe wel aangeboden in vogelwinkels, met name papegaaienwinkels. Ingevoerd worden ze echter niet meer, dus het moet van de landelijke kweek afkomen.

Kijk af en toe op Marktplaats, daar staan vaak advertenties van grote vogelzaken die ook dit soort vogels verkopen.

http://link.marktplaats.nl/548070605

Deze man (zie link) is een kromsnavelkweker, hij kan je misschien verder helpen. Meestal zijn aratingakwekers aangesloten bij een club en weten ze precies wie wat fokt.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey bedankt voor uw antwoord!
Hier (eerste link) kun je iets meer erover lezen.
Het gaat lastig worden er één aan te schaffen, misschien geeft een pyrrhura (tweede link) je hetzelfde thuisgevoel.
Eveneens zuid Amerika en makkelijker aan te komen. Schrik niet van de prijs...