hoe geef ik een vis een rustige dood?

mijn maanvis is heel ziek en ik wil hem een rustige dood geven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Doe hem in een zak water en zet deze in de vriezer. Dit is een pijnloze en snelle en humane dood. De via gaat in een sport rust en sterft in zijn "slaap"

Het klinkt heel dieronvriendelijk, maar je kunt de vis doodgooien tegen een hard voorwerp of muur, snijdt daarna de wervelkolom door achter de kop, of vries hem na het doden in, een levende vis niet invriezen. Je kunt natuurlijk ook met de vis naar de dierenarts en die het laten doen.

Een snelle en pijn loze dood pak de vis en leg hem op een snijplank en snij in een keer de kop er af.

Wil je een rustige dood voor je maanvis, doe dan niets. Hij zal heel langzaam steeds verder weg zakken, zonder pijn en zonder stress, totdat het leven uit hem weg is.

Klinkt misschien heel gemeen maar hem vangen en een tegel /steen erop .Dit is het snelst is niet leuk om te doen maar als je zeker weet dat hij dood gaat is dat het beste.Sterkte want is echt niet leuk maar wel snel.

Zet de maanvis in een aparte bak die gevuld is met het originele aquariumwater. Doe wat van datzelfde water in een flesje en voeg daar een paar druppels kruidnagelolie aan toe (wordt vaak als geurolie bij drogist en reformzaak verkocht). Goed schudden en inhoud aan bak toevoegen. Dit verdooft de vis enigzins: Je zal zien dat hij steeds trager wordt. Behandeling na een paar minuten herhalen maar de dosis flink verhogen, tien tot twintig druppels, dan is ie zó van de wereld. En het is een stuk vriendelijker dan bakstenen, messen en vriezers ;)

ik had ook vissen goudvissen ik liet ze gewoon dood gaan in het aqaurium als ze ziek waren geen harde manieren ofzo en spoelde ze daarna door

Je dierenarts kan je iets geven om door het water te doen waardoor hij in coma raakt en overlijdt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100