Wat te doen met je dode huisdier als je in een appartement woont?

Ik loop misschien al op de zaken vooruit. Maar stel dat mijn huisdieren komen te overlijden. Ik heb dus geen tuin om hen te begraven.

Wie heeft hier tips voor, om op een fijne en prettige manier je dode huisdiertje een rustplaats te geven?

Ps: het zijn parkieten!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het enige antwoord wat ik NIET gezien heb, vraag of je hem bij een vriend, vriendin, ouders, broer of zuster in de tuin zou mogen begraven.Er zal vast een hartelijk familielid of vriend MET tuin je deze gunst willen verlenen. Wij hebben deze gunst wel eens verleend..... Het begraven op een begraafplaats voor mensen kan je in de problemen brengen. Doe dat dan in overleg, zeker als de voormalige baas van je huisdier er begraven ligt, wil men daar wel eens mee instemmen. Dit verschilt echter per plaats erg sterk (en per aanwezige beheerder...) Zeker met een koop/familiegraf zou dat mogelijk gehonoreerd worden. Is het echter een familiegraf waar men boven elkaar wordt begraven, dan is het niet handig dat op het graf zelf het geliefde huisdier begraven is. Parkieten zijn echter zo klein, dat je daar toch gemakkelijk een plekje voor moet kunnen vinden, het mooiste is echter dat het toch een plaats is die niet geschonden zal worden. Maak dus gebruik van je familie of vriendenkring om een plekje in hun tuin te vinden. Dat geeft je veel meer rust dan (groeps)crematie. Hoe klein die diertjes ook zijn, je kunt er een diepe band mee krijgen, omdat hun gewicht en formaat omgekeerd evenredig is met hun mentale vermogen, je kunt echt een heel goede band met een parkietje opbouwen, die ook nog eens decennia kan duren. Zelf heb ik een grijze roodstaart, wat groter dan een parkiet en wellicht de slimste vogelsoort die er bestaat. Wat die kunnen en kennen, kijk maar eens op Youtube. Deze vogel had een verstand vergelijkbaar met dat van een kind van 5-7 jaar, een vocabulaire van 4000 woorden wiskundig- en grammaticaal inzicht. Hij is maar 30 geworden.... Dus denk niet dat je parkietjes op hun kleinheid moet afmeten, qua verstand zijn ze honden ed. zwaar de baas en kennen ook empathie. Het feit dat je deze vraag stelt, doet me vermoeden dat ze heel veel voor je betekenen. Daar hoort een goede laatste rustplaats bij.

Ik zou zeggen pak een schoenendoos en ga ermee het park in of het bos in en begraaf hem daar.

je kan ze begraven op de begraafplaats voor dieren of op de begraafplaats zelf bij een geliefd familielid aan de rand van de grafsteen. ikzelf heb bij mijn oom en tante hun graf mijn kat begraven

Prettige manier? Misschien vind je hier inspiratie: http://www.youtube.com/watch?v=Bm9HmRIri-Q

Begraven op een mooie plek. Maar je kan ze ook laten cremeren. Moet je even met je dierenarts bellen.

Je hebt ook dierencrematoriums daar zou je het ook heen kunnen brengen. Hebben wij ook met onze kat gedaan. Kost 89 euro voor een kat en krijg je als je wilt hem mooi terug in een stenen urn(tje)

je kan je dode huisdiertje zelf naar een crematorium brengen, of het beestje bij de dierenarts achterlaten, die via de dierenambulance vervoer naar het crematorium regelt. ook kan je direct contact opnemen met de dierenambulance voor het vervoer. het crematoruim waar ik regelmatig kom (haaglanden), rekent voor een groepscrematie van een parkiet 17,50 euro. de as wordt dan later collectief uitgestrooid. wil je de as terug hebben, dan wordt het beestje individueel gecremeerd voor 40 euro.

Begraaf hem stiekem in het park..Nodig al je vrienden uit voor de ceremonie en drink na afloop met elkaar een lekkere kop koffie eventueel met een plakje cake erbij. Of...... gooi ze gewoon in het vullesvat.

Ik zou het beestje begraven op een rustig plekje in een park(je) zonder al te veel poespas.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100