Welke soort hond is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
12 jaar geleden
Foto is al anderhalf jaar oud...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je Cryo,is het een foto van i-net?
Cryofiel
12 jaar geleden
Zou kunnen, dat weet ik niet. Ik zie alleen dat de foto's gemaakt zijn op 9 november 2010, om 19:48 en om 19:53, met een Samsung GT-S5230.
niko
12 jaar geleden
Cryofiel.puur uit nieuwsgierigheid,hoe kun je dat zien?
Cryofiel
12 jaar geleden
"Open" de foto door erop te klikken. Klik in het nieuwe venster met de rechtermuisknop op de foto. Kies "FxIF Data" uit het menuutje dat verschijnt. Daarna verschijnt een venstertje met al zulke informatie. Dit werkt natuurlijk alleen als je Firefox gebruikt en je de Add-In FxIF hebt geïnstalleerd. Heb je dat niet, dan kun je de foto opslaan op je eigen computer, hem dan openen in een beeldbewerkingsprogramma, en vandaaruit die informatie opvragen. Maar dat kost meer moeite. In fotobewerkingsprogramma's moet je soms zoeken naar EXIF-informatie of IPTC-informatie.
niko
12 jaar geleden
dankjewel voor de info,Cryofiel.kan ik goed gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh werkt dat zo,goh weer wat geleerd. Bedankt voor je uitleg Cryo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het een idee om het eens aan een dierenarts e vragen? Daar er op dit vragenforum veel verschillende antwoorden komen en je dus nooit een 100 % zeker antwoord tegen zult komen en een dierenarts vaak veel meer kennis heeft op dit gebied. Als je zekerheid wil hebben is dat toch het beste wat je kunt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Johny Ik zou de hond zelf meenemen, als dat niet kan kun je natuurlijk altijd een foto proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie ik daar nu een flesje Hoegaarden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die hond kijkt heel verlekkerd naar de taart :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, de foto is wat ouder, ik heb deze een tijdje geleden gemaakt op een feest bij kennissen, de hond zelf is nu ook al 13 jaar oud.
Maar dat zien jullie denk ik wel aan zijn wat grijze vacht.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Waarom vraag je het gewoon niet aan die kennissen? Ben je direct klaar en kan je dit hondegebeuren sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je vraag eigelijk anders stellen. het is niet welk soort hond is dit maar welk hondenras is dit.

Antwoorden (6)

Lijkt veel op een pitbull.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vind ik ook ja, maar wat voor soort pitbull dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor soort? Er bestaat bij mijn weten maar één soort pitbull.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel is de pitbull geen ras, dus zullen er ook geen verschillende soorten zijn. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Pitbull_%28hond%29
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik weet dat de pitbull geen ras is,maar ze moeten deze soort toch een naam geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even vergeten te vertellen dat de American Pitbull in Amerika wel een erkend ras is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Pitbull is inderdaad geen ras. Als je dat weet, moet je -vind ik althans- ook niet antwoorden met "Lijkt veel op een pitbull".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk zijn er bepaalde soorten pitbulls, zoals de blue nose en de red bose ptibull etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
johny, lees even de link van paca29 voordat je klakkeloos reageert?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal ik doen, en dit is zeker niet kwakkelos neergetypt.
Het ia een feit dat er rednose en bluenose pitbulls zijn. Daar kun je niet omheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de link van Paca lees je ook dit:
Het American Pit Bull Terrier ras is in Amerika wel erkend en kan daar nog steeds geregistreerd gefokt worden maar dan betreft het raszuivere kruisingen binnen het ras. Oja Natha,als je er zelf niets vanaf weet,moet je ook niet reageren en de min doet me helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo voorbarig a.u.b. Maria16. Ik heb een Engelse Stafford, dus ik weet er wel degelijk veel van. In ieder geval meer dan jij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is jouw mening,ik denk er anders over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natha2011, dat jij een stafford hebt zegt niets over hoeveel je er van af weet. Niet dat ik je niet geloof dat je er veel van af weet, want waarschijnlijk doe je dat ook.
Maar ik benadruk enkel even het punt dat wanneer je een dier hebt, het niet betekent dat je er ook veel vanaf weet.
(helaas genoeg) Verder geen bedoelingen ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@johny, Dat bedoel ik,ik heb al 25 jaar hetzelfde ras [bouvier] hier in huis,maar nog leer ik van en over het ras.
Het lijkt op een pitbull kruising. Dus niet volbloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Ook hier weer: Pitbull is geen ras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een pitbull dan wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verzamelnaam, zie de link in de reacties bij het vorige antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland bestaat de "pitbull" niet als ras.
Van 1993 tot 2008 bestond wel de zgn. RAD (Regeling Agressieve Dieren), ook bekend als de Pitbullwet. Elke Stafford - zowel Engels en Amerikaans - zonder stamboom viel in die regeling. Zie ook http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-gezondheid-gedrag-en-welzijn/rad-regeling-agressieve-dieren/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de min !
Zie foto's op Google : afbeeldingen van pitbull en am.stafford (gegoogled : pitbull en american stafford foto - 3e van rechts pitbull !).
Heb net verschil pit en staff opgezocht : de pit is slanker en minder gespierd, niet zo'n groot hoofd en geen duidelijke stop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Desondanks is de pitbull géén ras of soort. Het is een verzamelnaam voor diverse kruisingen, precies zoals Natha2011 zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo: als het nu een pitbull is wat zou dan het antwoord zijn? Dat het een dalmatier is omdat pitbull geen ras is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle: zie de reactie en het antwoord van Natha2011.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, Hippo. :)
Het zou een kruising kunnen zijn van een Engels Stafford (officieel Staffordshire Bull Terrier) met een ander ras. In ieder geval geen "Staff" want die hebben een iets spitsere snuit. Zie afbeelding op link.

Toegevoegd na 4 minuten:
P.S. Overigens is zowel de Engelse als de Amerikaanse Stafford veel atletischer gebouwd dan de hond op jouw foto's (en de Amerikaanse is wat groter (met name 'hoger op de poten') dan de Engelse, vandaar dat ik denk aan een kruising met de Engelse).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij lijkt wat op een Boerboel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een boerboel gehad en dit is der geen.. Zou heel misschien een mix kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een boerboel is veel groter en breder, hoger op de poot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vita, jij hebt een ridgeback? Nice!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ De kruising tussen een Engelse Stafford en een boerboel zou minder hoog op de poten kunnen zijn.
vanwege de kleine oortjes opper ik het op een kruising met een engelse bull.

andere genoemde 'rassen' hebben over het algemeen grotere 'flappers'.

de stafford heeft ook rozenoortjes zoals men dit noemt, maar voor een staff is de hond op de foto niet compact genoeg voor gebouwd m.i.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het een Cane Corso Italiano.

Bekijk deze foto's maar eens.

http://www.italianguardian.nl/index.php/nl/fotogalerij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor 't meedenken, maar nee.
Daar lijkt hij totaal niet op.