Heb je een hamster? Ik heb namelijk een vraag!

Mijn hamster is nieuw en ze is eens aangevallen door haar
zus hamster toen ze nog kleiner waren. Maar ze lijkt nu wel een enorm bang van alles! In de winkel kon ik haar makkelijk oppakken, maar nu is ze heel bang! Ze komt soms gewoon meteen daar de kooi gesprongen met grote bange ogen als ze iets raars hoort! En ze trilt ook helemaal dan!
Weetje een oplossing voor mij?

Groetjes Luuk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

je zou een ander hamstertje erbij kunnen nemen.. ze mist misschien toch gezelschap..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
goudhamsters zijn solitaire dieren, die beslist niet op gezelschap zitten te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad
geeft alleen maar meer stress
Zet je hamster vaak op je schoot en op je hand, dan weet je hamster dat dat een vertrouwde plek is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ga veel bij je hamster zitten, knuffel haar lekker, geef haar af en toe lekkere hamster snoepjes. Zo weet ze dat ze zich ook thuis voelt en dat is belangrijk. Zo voelt je hamster zich ook erg vertrouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een snoesie!
Probeer haar lekker te vertroetelen, neem de tijd zodat ze vertrouwen in je krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat ze genoeg afleiding heeft in haar kooi, zoals een speeltje etc. Zorg ook dat ze een plekje heeft waar ze zich kan terugtrekken als ze bang is. Zulke huisjes kun je kopen bij de dierspeciaalzaak, of maak er zelf een (door bijvoorbeeld een hoop stro)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
max 2 er bij.. goed voor zijn haar gevoel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit ze nog steeds bij haar zus in de kooi?
als dat het geval is, haal ze dan meteen uit elkaar, plaats een tussenschot of iets dergelijks.
hamsters zijn strikt solitaire dieren.
eenmaal gescheiden geef je het beestje dagelijks aandacht, maar wel in de tijd dat ze van nature wakker is.
zorg voor een rijke kooi met verstopplekjes, en waar van alles te beleven en te spelen is.
Rieneke1
13 jaar geleden
Plaats ze gescheiden, want ze is al een keer aangevallen en familie relaties tellen bij hamsters niet ze blijft gespannen omdat ze bang is voor nog een aanval en dat kan dan heer dood wel eens worden. Je kan ze wel bij elkaar hebben maar ieder een eigen kooi. ze moeten een eigen terreintje hebben. Ze poepen en plassen het liefst op een eigen plaatsje en twee in de kooi geeft 2 plaatsjes en dat kunnen ze heel moeilijk accepteren en blijf stress opleveren.