Proeft een hond het verschil tussen een dure biefstuk en de inhoud van een blik honden brokken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Zeer zeker wel, biefstuk is zuiver vlees en in de brokken zit waarschijnlijk maar enige procenten vlees afval. Mijn hond en zelfs zwerfhonden hebben een afkeer van bepaalde soorten hondenbrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja tuurlijk, ze kunnen goed ruiken dus ook smaak proeven. ik heb de hond ooit kipfilet moeten geven, en wou niet meer terug naar de brokken. dat verschil merk je het beste waneer de hond weer over moet gaan op brokken. als je dat eenmaal aanleert, blijft een hond schooien. dus als je dat gaat proberen kun je dat probleem er wel bij krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het bloed de geur de taaiheid. het beestje weet heel goed datt ie iets heel erg lekekrs heeft gekregen.
al is hij net zo tevreden met blikvoer. het ruikt sterk is zacht en vlees. en hond zou altijd kiezen voor nat voer ipv brokken.
+ als je niet van plan bent wekelijks biefstuk of tartaar te geven zou ik het ook niet doen. wat je niet kent bestaat niet en mis je ook niet. brokken zijn en blijven heel belangrijk voor gebit ect.

dus ja biefstuk vinden ze goddelijk en lekkerder dan iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik kan alleen voor katten praten, maar het is een wijdverbreid fabeltje dat brokken goed zijn voor het gebit.
het vele zetmeel in brokken plakt aan de tanden en kiezen, en katten missen een bepaald enzym om dat op de lossen (mensen hebben dat wel).
juist grote stukken rauw vlees zijn uitstekend om de tanden schoon te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is wel degelijk goed voor het gebit
mijn enne hond eet brokken de ander niet. die eet ze gewoonweg niet.
de hhond die geen brokken eet moet 2 keer per jaar naar de dierenarts voor tandsteen verwijdering ect. het zijn zusjes en geen ander van het nest heeft dit probleem.
brokken zijn wel goed voor de tanden. je hond word er ook nog ouder op.
Rieneke1
14 jaar geleden
de hond die geen brokken eet, wat krijgt die?
rauw vlees en botten?
of blikvoer?
als het laatste het geval is dan snap ik de tandsteen wel.
de tanden van mijn katten zien er piekfijn uit sinds ze rauw vlees en botjes eten. heb je mss een link naar een onderzoek dat aantoont dat brokken goed zijn voor de tanden?
voor zover ik weet bestaat dat niet.
nogmaals, ik praat voor katten, van honden heb ik geen verstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de hond eet frolic en blikvoer en moet echt niets anders hebben. wat ik hem ook geef. of niet geef. hij hongert liever uit dan dat ie brokken eet. en heeft dus geen gaaf gebit.
Rieneke1
14 jaar geleden
jammer, terwijl vers vlees en botjes zo goed zijn.
maar ja, ik ben ook 1 1/2 jaar bezig geweest de katten over te zetten, en dat is maar gedeeltelijk gelukt.
Als je twee bakken neerzet, éen met hondenbrokken en éen met biefstuk zal je weten waar zijn voorkeur ligt.

*VOEDING:
Van nature zijn honden vlees- en aaseters. Wanneer u uw hond enkel biefstuk te eten geeft, krijgt hij niet genoeg essentiële stoffen zoals vitaminen, mineralen en sporenelementen. U kunt ervoor zorgen dat uw dier dit wel krijgt door middel van de droogvoeders in korrelvorm, in combinatie met vlees of vuile pens. Aanvullend kunt u kalk verstrekken en eventueel wat voedingsolie. *