Hoe kom je er het snelste achter of je er nog vlooien zijn in huis?

Ik heb sinds zondag dit weekend een kitten in huis, dat beestje bleek helemaal onder de vlooien(poep) te zitten. Heel stom niks voorbereid, maar iemand wilde haar in bos achter laten dus mee naar huis genomen. Volgende dag zag ik dat mijn bed onder de zwarte stippels zat, joepieee vlooienpoep! Gisteren heel huis schoongemaakt, eerst gestofzuigd daarna alles met azijn afgenomen en gedweild, daarna omgevings en tapijt spray gebruikt en de kitten was maandag gelijkt al naar de dierenarts voor inenting en pipet avantage en ontworming. Mijn kat die ik al heb krijgt al elke maand pipet dus die heeft niks gelukkig. Nou heb ik vannacht in de woonkamer een bakje met water met olie neergezet maar geen vlo in te bekennen. Even de katten verbannen uit de slaapkamer voor de nacht en daar dus bakje met water olie en waxinelichtje ook geen vlo te bekennen in bakje vanmorgen.

Het hele schoonmaak festijn zal ik volgende week nog een keer herhalen, maar hoe zie je of er nog vlooien in je huis zijn? (aangezien er vast nog eitjes zijn en die pas over tijd uitkomen wil ik graag goed kunnen controleren)

Ik ben nu namelijk bijna 100 euro verder aan antivlo spul en wil niet hebben dat ik echt last van vlooienplaag krijg!

Nog meer tips zijn ook welkom ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Je komt er snel achter als je een wit laken op de grond legt. Dan zie je ze als ze erop komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na jou grondige aanpak kun jer bijna wel vanuit gaan dat er geen beestje meer in leven is.......
Maar eitjes kunnen dus wel overleven, dus heel goed dat je weer gaat herhalen, noodzakelijk zelfs maar de cyclus van een vlo is gemiddeld 4 weken, dus je zal vaker moeten herhalen, helaas. En zelfs dat is geen garantie....

Heb je ducktape in huis? Dan kun je met ducktape op je vloerbedekking, dus plakkant op de grond of vloerkleed op meerdere plekken en zo kun je zien of er beestjes en eitjes aangeplakt zitten.

Goed blijven stofzuigen is een must en de plekjes waar de poezebeestjes vaak liggen afdekken met badlakens die je dagelijks uit moet wassen.

Wat ga je trouwens met die achterlijke idioot doen die het beestje wou dumpen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulos
11 jaar geleden
wilde dumpen