waarom stinkt mijn aquarium ondanks alle tips die,ik op volg ?

We hebben een aquavit 30 hypothese kit. Er zit een pomp in en een thermostaat water temperatuur is tussen 24 en 28 graden filter met nootjes moet dagelijks schoon gemaakt worden. We verversen regelmatig het water. Maar me bak blijft ruiken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Enheeft meer mensen ervaring met de aqua 30 gupppy kit en heel veel problemen er mee o.a hoge sterfte gehalte van de vissen in. Een week tijd 10 vissen vissen zijn er gelijk uit gehaald dus loting van dode vissen gaat niet grind goed schoon gespoeld planten er in. En nog stinkt me bak

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Een gezond aquarium dat goed draait zou niet mogen stinken. Een wateranalyse kan misschien al meer vertellen, post je waterwaarden ook eens bij je vraag.

Geen stroming kan ook een oorzaak zijn. Maar als je een filter hebt zou dat geen probleem mogen zijn.

Ga goed na of je niet teveel voer geeft en of alle voorwerpen die je in het aquarium gebruikt ook bestemd zijn voor een aquarium.

Ook zien dat een aquarium goed wordt opgestart. De eerste 1 à 2 weken geen vissen in het aquarium en daarna het visbestand langzaam uitbreiden.

Wel is het zo dat een 30 liter aquarium veel te klein is voor het overgrote deel van de vissoorten. Bovendien is een klein aquarium ook moeilijker stabiel te houden en m.i. niet geschikt voor beginners. Welke soorten heb je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een aquarium opstarten kan lastig zijn.
begin met de bodem ( wil je er planten in gebruik dan ook een voedings bodem)
water er in, filter er verwarming er in en indien gewenst planten er in.
nu komt het laat dit geheel minimaal 2 weken draaien, daarna kan je het water laten testen of zelf testen of het geschikt is voor vissen.
als het water goed bevonden in kin je beginnen met vissen plaatsen, aangezien het hier om een klein aquarium gaat zou ik beginnen met 5 guppen waarvan de verdeling als volgd is 3 keer vrouw en 2 keer man. gaat dit na ongeveer 2 weken goed dan kan je altijd nog een paar kleine visjes toevoegen maar let er op dat per centimter vis 1liter water berekend moet worden om geen overbevolking te creeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen voedingsbodem, vervuild alleen maar en is te afhankelijk van het aquatisch milieu. Bovendien is het aquarium veel te klein voor guppen! 1 cm vis per liter water is onzin. Het aantal cm van een vis verteld niets over hoeveel liter water deze nodig heeft of hoe vervuilend deze soort is, al staat dat laatste los van de inhoud.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voedings bodem kan prima, je moet er natuurlijk niet elke keer in gaan vroeten.
en de 1cm vis per liter water is een redelijk goeie peiling vooral als het gaat om kleine aquariums.
kleinere soorten guppen zoals endler guppen kan prima mits je zorgt dat de groep zich niet te snel uitbreid( al is dit bij guppen meestal wel een probleem als ze eenmaal beginnen)