Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een normale hartslag van een hond?

We zijn vandaag naar de zee geweest en ze heeft zich helemaal uitgeleefd. Zwemmen/bal apporteren.
Nu ligt ze languit op de bank te slapen/knuffelen, haar buik gaat snel op en neer. Hartslag meet ik 90 / 120 per minuut. Is dit normaal? Of moet ik toch langs een DA? Ze is pas 1 jaar en 2e week loops.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.tollertales.nl/gezondheid/basisgegevens-van-de-hond

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een normale hartslag voor een hond ligt tussen de 60-120 slagen. Kleinere honden hebben vaak een hogere hartslag. Het beste kan je de hartslag in de liezen opnemen, daar loopt nl. een slagader. Met dit warme weer en het nog koude water is het wel goed opletten voor oververhitting of onderkoeling!
(Lees meer...)
jodyenboyke
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb net in de liezen opgemeten 60/70 per minuut. Ze ademt echt uit de borstkas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
70/80 pm.
jodyenboyke
9 jaar geleden
Lijkt dus prima, vandaag rustig aan doen, geef de hond kans op te herstellen. Zowieso bij extreme warmte of kou, geen grote inspanningen doen!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding