Hoe lang duurt het voor een jong poesje niet meer wegloopt van huis?

Hoe lang duurt het voordat je een kitten buiten kunt laten zonder dat je bang met zijn dat ze het op een lopen zet. Ze is ongeveer 3 maanden oud.

Toegevoegd na 50 seconden:
met = moet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen die van mij ook :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een grote familie

Het beste antwoord

het beste kan je je kitten pas buitenlaten nadat ze gecastreerd is, zo rond de zes maanden.
zo'n klein humpie kan je nog niet zelfstandig naar buiten laten, die loopt in zeven sloten tegelijk.

je zou ook kunnen overwegen je kitten beschermd naar buiten te laten, middels een ren of afgezette tuin.
Rieneke1
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
met negen levens mogen zeven sloten geen probleem zijn
Ivana
12 jaar geleden
@LeClerq Zeer ad rem, houd ik wel van. Jammer dat ik je niet kan plussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook de weerstand is gewoon wat groter na een maand of 6. Er lopen meer katjes buiten die niet alle zorg krijgen om ziektes en zo te voorkomen. Niesziekte is zo opgelopen, vooral de kleintjes, die toch echt gaan stoeien met ander katten buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@LeClerq Leuk antwoord. Inderdaad jammer dat ik je ook nog niet kan plussen. Waar het katje woont is buiten de bebouwde kom, dus niet in een stad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het enige bruikbare antwoord in mijn geval.

Andere antwoorden (3)

Mijn ouders hadden ook een kitten en die hebben hem heel lang aan een touw gelaten zodat hij wel door de hele tuin kan lopen en dat hij het herkent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
prima, maar alleen onder toezicht.
het kitten zou verstrikt kunnen raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, het beestje hangt zichzelf op anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook prima tuigjes die niet om de nek gaan. Toch weer iets veiliger, maar altijd in de gaten houden!
Waarom hou je hem niet binnen?
Of scherm je je achtertuin niet af zodat hij niet KAN weglopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan ook riempjes voor je kat. Net zoals bij een hond maar dan moet het bij de kat tussen de voorpoten door.
Maar het is wel belangrijk als er veel katten in je buurt zijn dat je kat op tijd word gecastreerd, anders loop je het risico dat er bij het castreren kittens worden gevonden.

Zoals ik al zei je kunt je kat uitlaten met een riempje zo went je kat vast ook wel een beetje in je buurt. Ziet er misschien een beetje vreemd uit maar het helpt vast wel.