Kan een chinese vuurbuik salamander samen met afrikaanse reuzen slakken?

Ik heb al 2 afrikaanse reuzenslakken in mijn terrarium die nu nog maar 4/5 maanden zijn. (dus nog niet zo groot) ik heb een terrarium van 50x30x50. En ik kwam laatst een chinese vuurbuik salamander tegen. Ik heb een kleine zwemruimte erin staan die 30x20x20 is. Ik wou vragen of de slakken en salamander samen kunnen. (Ik weet dat de slakken kunnen verdrinken en daarom heb ik ook het water niet te diep en 'opstapjes' aan alle kanten)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Beide diersoorten hebben behoefte aan een andere temperatuur. Bij een reuzenslak is de ideale temperatuur 25 graden, bij de Chinese vuurbuik salamander is de ideale watertemperatuur tussen de 15 en 22 graden. Vaak moet een aquarium worden gekoeld om deze watertemperatuur te bereiken. Een temperatuur boven de 23 graden wordt afgeraden bij een Chinese vuurbuik salamander.

Het wordt afgeraden om de salamander te plaatsen met andere diersoorten; de kans is groot dat ze elkaar verwonden. Omdat de reuzenslakken een groot huisje hebben, is het ook uitkijken dat de salamander er niet in vast komt te zitten. Ook klimmen ze graag. Deze salamanders eten naaktslakken. Of ze andere soorten slakken eten, weet ik niet.

De Chinese vuurbuiksalamander kan wel geplaatst worden met andere soortgenoten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankuwel, ik heb ervoor gekozen om toch geen vuurbuiksalamander met mijn afrikaanse landslakken te doen. Ik vond het toch te veel risico en wil alleen het beste voor de dieren die ik in huis neem.