Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Dit ligt in het aquarium van mijn kempvissen.

Er ligt een grote hoop van wit spul in mijn aquarium. Ik heb 1 mannetjes kempvis en 2 vrouwtjes. Verder heb ik er niks in. Ik vraag me af wat het is. Dit gebeurd vaker. Ik heb het 1x weg gehaald maar voordat ik het weer weghaal wil ik toch graag weten wat het is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
789

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het is een nestje om eitjes in te leggen niet weg halen ! Wie weet gaat het lukken bij je. Het is erg lastig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een nest MET eitjes in. De bevruchte eitjes vorden in de bek genomen en met een luchtbel omringd.
U zal er kleine zwarte puntjes in zien na een tijdje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oohh wauw! Ik zal er is naar kijken. Is het dus niet raar dat het mannetje extra dominant is nu?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen dit is een normale reactie, hij zal zijn nest beschermen. Indien mogelijk het nest MET het mannetje apart zetten in een verlichte en verwarmde bak. Tenzij u een groot aquarium heeft met weinig andere vissen want anders worden de jongen opgegeten.
Ik ben eens gaan zoeken op internet en vond deze interessante link http://www.bettasplendens.nl/index.html
Goed lezen en succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zitten verder geen vissen in ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is makkelijk, dan hoef je ze niet te verplaatsen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding