Is het een slecht teken als je hond kwijlt?

Mijn Beagle genaamd Spike is nu 9 maanden oud! Hij was voorheen altijd erg het boefje aan het uit hangen ( en daar werden we best soms gek van). Nu is hij de afgelopen 3 dagen steeds vaker uit zich zelf aan het relaxen ( liggen in de bench) In ieder geval niet meer zo extreem druk! Ook had hij gister en eergister last van kwijl, wat hij voorheen nooit heeft gehad! Vandaag heeft die alleen nog aan zijn mond hoeken af en toe na een wandeling kwijl zitten ( maar dit is toch normaal) Wel lijkt het net als of hij verkouden is! Soms een druppel uit zijn neus. We laten hem gemiddeld 1,5 uur uit per dag, maar dit verschild omdat ik nu ook examens zelf moet leren en dus niet elke dag voor 1,5 uur de tijd heb! Ik las dat kwijlen een teken kan zijn van vergiftiging? ( Meteen geschrokken ) en er stond ook een verhaal over tandvlees?

Het zou fijn zijn als iemand info kan geven! Misschien is hij wel gewoon zich gaan aanpassen aan ons of voelt die zich toch niet lekker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

misschien zit er iets vast in de wangen of kiezen? je kan natuurlijk altijd even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je beter naar de dierenarts kunt gaan, de huisarts zal wat minder van honden afweten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je weet heus wel wat ik bedoel -.-
Het lijkt er zeker op dat Spike niet zich zelf is. Een beetje ziek kan natuurlijk, maar kwijlen en nu verkouden, ik zou minstens de dierenarts bellen en de vraag voorleggen.
Liever zou ik naar het spreekuur gaan en de dierenarts zelf laten kijken / testen wat er aan de hand is, want over de telefoon kan hij/zij Spike toch ook niet zien!!

Doe het maar, misschien moet je bellen voor een afspraak, dan weet je het zonder je steeds zorgen daarover te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@jodokus52 bedankt voor je reactie :) ga zo snel mogelijk bellen en dan daarna denk ik vene langs :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan Devin!
Laat je nog even iets horen, als je weet wat Spike mankeert?