Hoe krijg ik de poep van het achterwerk van ons konijn?

Als ons konijn wat zachtere keutels heeft, blijven die wel eens in de vacht rond zijn poepgaatje plakken. Als we daar even niet op letten, droogt het op en wordt hard. We proberen het voorzichtig weg te knippen, maar een deel zit zo dicht tegen de huid dat dat best link is. Hoe kunnen we die poep op een diervriendelijke manier verwijderen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

het beste is om het te voorkomen. Het wordt vaak veroorzaakt door verkeerd voer. Bij de supermarkt kan je zakken voer kopen met allerlei gekleurde toevoegingen die het konijn erg lekker vindt. Ziet er ook leuk uit.... maar... het konijn eet die als eerste op en zit op een gegeven moment vol. Terwijl de meeste voeding/vezels in de biks zitten.

Ons konijn had er ook last van, en wij kochten ook die gezellige voeding. De dierenarts vertelde dit verhaal aan ons. Wij zijn over gegaan naar biks (uiteraard moest het beestje erg wennen aan zijn nieuwe voer), maar hij heeft er geen last meer van gehad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dieren zijn prima in staat om zichzelf te redden. In de natuur doen ze dat ook. Het konijn heeft zelf geen last van een beetje opgedroogde poep. De mensen om het dier heen soms wel. Poep kun je bij dieren net zo verwijderen als bij mensen. Zacht maken met een nat doekje en schoonvegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om dat zo netjes mogelijk te doen kan je het beste je tandenborstel gebruiken......