Welk karakter heeft een mergel land hoen?

Ik heb sinds kort een mergel land hoen.
Daardoor vraag ik mezelf af welk karakter deze kip heeft.
Ik heb deze kip onverwachts gekregen, vandaar dat ik het niet weet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Ivana
8 jaar geleden
http://www.mergellandhoen.nl/eigenschappen Veel plezier, prachtig dier.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedoelde eigelijk meer iets van, rustig of makkelijk tam, erg schuw zoiets
Ivana
8 jaar geleden
Kippen kan je trainen. Als jij er goed mee omspringt zijn ze altijd rustiger en vol aandacht.

Antwoorden (1)

Het Mergelland Hoen is een oersterk oud ras met zeer natuurlijke instincten. Zo slapen ze graag in bomen, waar ze veilig zijn voor roofdieren. Ook zijn ze veel minder vatbaar voor ziektes dan andere hoenderrassen. Ze vliegen gemakkelijk, slapen desgewenst buiten in weer en wind en leggen vrij goed.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is een afstammeling van de Gallische oerkip die zich uitstekend heeft aangepast aan het leven op boerenerven en in weilanden. Ze leven relatief lang en als een hen goede voeding krijgt en in vrijheid kan rondscharrelen dan wordt de eigenaar beloond met veel grote (van 65 gram) eieren, zo'n 200 per jaar.

Eén minpuntje: de hoen heeft een onrustig karakter.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedoelde eigelijk meer iets van, rustig of makkelijk tam, erg schuw zoiets
Ivana
8 jaar geleden
Ja dit stond allemaal in de link die ik stuurde, maar dat is niet wat ze bedoelt dus.
Amadea
8 jaar geleden
Nee hoor, ik heb veel meer bronnen gebruikt. En het enige dat over het karakter staat geschreven is dat het dier onrustig is. Dat staat als laatste in mijn antwoord, maar dat zien jullie mogelijk over het hoofd.