Mogen konijnen rozijnen eten?

Ik was op het internet aan het opzoeken, wat ik allemaal als beloning kan geven aan mijn konijntjes, als ze iets kunnen (bij een training, ...), want ik begin volgende lente met trainen maar het moet dan wel rap op zijn, ik zou eventueel wortel of witloof kunnen geven want dat lusten ze graag, maar dat krijgen ze zo wie zo (of een andere groente) maar dan had ik gelezen dat ik rozijntjes kon geven, maar is dat wel gezond, of geef ik dat beter niet, en lusten ze dat graag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom pas in de lente beginnen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze mogen binnen en buiten, maar binnen mogen ze niet los, en dan is het lastig, buiten mogen ze wel los, en in de winter is het te koud ;)

Antwoorden (2)

Ja, hoor: Rozijnen
Sommige konijnen zijn helemaal gek op rozijnen, andere moeten er helemaal niets van hebben. Een paar rozijnen per dag kan absoluut geen kwaad. Er zit echter wel suiker in, dus je konijn kan er wanneer je te veel geeft dik van worden of hier zachte keutels van krijgen.

http://huisdieren.hetdierenrijk.nl/konijnen/voeding.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt, ik zal niet overdrijven met de rozijnen ;-)
ja,
het si zelfs erg gezond.
Een rozijn is een vrucht, nou
eigelijk de druif, en het is natuurlijk
super gezond als een konijn lekker
veel vitamines binnen krijgt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt ;)