Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond van bijna 2 likt erg veel vooral als ze blij is hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zal het niet geloven maar ik heb dus een KAT die dat doet! Hij doet het al van kleins af aan, en is nu acht jaar.
Als ik 'm z'n gang laat gaan likt ie voortdurend mijn hand, arm, gezicht.
Wel gezellig hoor, maar ik heb me altijd afgevraagd waar dat vreemde gedrag vandaan komt...
Of...zou het een gereincarneerde hond zijn??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Het is onderdanig gedrag wat jouw hond vertoond. Ze tonen eerbied aan de dominantere roedelsoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond kan om diverse redenen likken. In jouw geval vermoed ik dat het genegenheid tonen is. Ze uit zich op die manier omdat ze iets fijn vind, bijvoorbeeld om je weer te zien en aandacht van je te krijgen.

Als je het vervelend vind zijn er wel tips te vinden om het af te leren. (zie bron)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je huid is altijd een beetje zout,dat vemeerdert het likgedrag van de hond! Hoe weet je trouwens dat ze blij is, b.v. als je thuiskomt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb begrepen dat het komt omdat de hond je haar eigen maakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Likken kan verschillende oorzaken hebben. In jou geval lijkt me het te liggen in het affectie tonen naar de baas. Als het dwangmatiger begint te worden dan kan het stress gerelateerd zijn. Ook kan het dan betekenen dat het een aangeleerde prikkel is. Als je hier van af wilt dan zal je deze prikkel moeten aanpakken en veranderen in iets anders.

Pas met likken ook op dat de hond niet zijn eigen vacht stuk likt. Dit gebeurd ook wel eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding