Homeopathische middelen hond zin of onzin

Wij hebben een Australian cattledog. Super hond maar sinds onze vakantie (kerst) is zij heel erg zenuwachtig en druk. Even voor de duidelijkheid ze is mee geweest en dat doen wij wel vaker. Waarom we weten het echt niet!!!!!

Ik geef haar sinds vandaag Valeriaan druppels van Vogel (had ik nog staan voor de katten die zijn helemaal gek op de geur. Eigenlijk meer van baat het niet dan schaad het ook niet. Mijn vraag is dus eigenlijk ......Wie heeft ervaring met homeopathische middelen bij honden/dieren en als we dan toch bezig zijn wie heeft nog meer tips!

Toegevoegd na 21 minuten:
Ter aanvulling:

Ik ben heel actief met mijn hond bezig (moet wel met dit ras) en ken haar al 6 jaar door en door. Helaas kan ik haar gedrag nu niet verklaren en zoek ik iets om haar gemoedstoestand te ondersteunen tijdens deze periode. Ik hoop dat ze zo weer in een normaal ritme kan komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valeriaan is geen homeopatisch middel.

Het beste antwoord

Ik denk dat die valeriaandruppels wel zullen helpen. Wel oppassen met de dosering. Je zegt zelf al dat je de kinderdosering toepast; als je uitgaat van een kind van 20 kg, zou ik daar nog een stukje onder gaan zitten. Jouw hond is niet alleen lichter dan een mens, maar ook een hond - en dus geen mens.

Honden zijn roedeldieren. Ze zijn heel sterk gericht op wat er van ze verwacht wordt door de roedelleider. Ik mag hopen dat jij dat bent - daar ga ik wel van uit, want je klinkt als iemand die met honden weet om te gaan.

Als jij die druppels geeft, en jij gaat ervan uit dat die druppels zullen helpen, dan zal je hond jouw verwachting oppikken. Niet alleen je verwachting; je hond zal ook jouw vertrouwen oppikken, de ontspanning die zich in jou voltrekt, en de aandacht die je hebt voor haar.

Die dingen zorgen dat de hond zich een heel stuk beter zal voelen. Het probleem zal in ieder geval grotendeels verdwijnen, misschien zelfs helemaal.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Het zou een antwoord kunnen zijn van mij zelf (als het over een andere hond gaat ;-) ) + 1

Andere antwoorden (5)

Geef je je hond valeriaan druppels voor mensen?
Vergeet niet dat honden geen mensen zijn en dat het dus riskant is om met mensengeneesmiddelen (homeopatisch of niet) te experimenteren.
Baat het niet dan schaadt het niet is wel heel erg naïef en kortzichtig. Je weet niet wat voor effect zoiets heeft op een hond.

Bij de dierenwinkel verkopen ze rustgevende middelen voor de hond, maar ook daarmee los je de bron van het probleem niet op.
Persoonlijk zou ik naar de dierenarts bellen om de situatie uit te leggen. Zij hebben geleerd voor dit soort situaties.
Wellicht weten zij de oplossing, of sturen ze je door naar een bekwame hondenpsych.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef de menselijke druppels. Ik hou de laagste kinder dosering aan dus overdosering zal niet aan de orde zijn. Ik heb het al te spraken gehad bij mijn DA maar ja die vindt een Australian cattledog een bijzonder moeilijke hond (oke het zijn soms ook rand debielen ;-) ) Ik ben heel actief met mijn hond bezig (moet wel met dit ras) en ken haar als 6 jaar door en door vandaar dat ik haar gedrag nu niet kan verklaren en iets zoek om haar gemoedstoestand te ondersteunen zodat ze weer in een normaal ritme kan komen.
Het werkt bij onze konijnen altijd heel goed.

Ik heb helaas niet zoveel ervaring met honden. Misschien kan een hondentherapeut je helpen als de druppels niet werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet wel altijd even de hoeveelheid medicijn voor de grote van het lichaam herberekenen. Maar dat deed je bij je katten neem ik aan toch ook al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herders zijn nerveuzer dan andere etnische groepen. Wat er precies gebeurd is tijdens of na de vakantie valt vast niet vast te stellen. Het kan evenzogoed er niets mee te maken hebben maar door het weer komen. Sneeuw en honden die er druk van worden is een bekend verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Caress is echter geen herder (komt ook niet in haar bloedlijn voor). Wel ben ik het met je eens dat de sneeuw misschien van invloed kan zijn. Bedankt voor de tip want daar had ik niet aan gedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde herder in algemene zin. Dus betrekking hebbend op honden die voor begeleidende taken bij kuddes schapen, koeien, geiten enzovoorts worden ingezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke ik snap wat je bedoel!
Homeopatische middelen werken ook zeker bij dieren. Het is niet zo dat je er in moet geloven om het te laten werken (al zullen sommigen het tegendeel beweren)
Toch zou ik niet zomaar in het wilde weg Valeriaan druppels gaan geven, maar eerst even raad vragen aan een homeopaat die ervaring heeft met diergeneeskunde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is voor dieren net zo geschikt als voor mensen, dus dat gaat heel goed... Dus ga je gang, wellicht werpt het zijn vruchten af en is je hond weer snel de oude...