wanneer zit een kanarie in de puberteit en hoe gedraagt hij zich dan?

Hallo,

Ik heb een heel actief vogel hij is half tam het is een kanarie hij is nu over 3 dagen 9 maanden oud maar het is een kruising tussen een groene fife fancy en een gele Duitse kuif kanarie en ik wil graag weten of een kanarie ook in een puberteit komt en zo ja wanneer hij dat gaat doen zodat ik daar rekening mee kan houden tijdens het tam maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Met ongeveer 8 maanden is/wordt het beestje geslachtsrijp. De symptomen zijn onvoorspelbaar gedrag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb even op internet gekeken, maar het enige wat ik kon vinden over vogels in de puberteit was info over papegaaien.
Had er zelf trouwens nog nooit van gehoord en heb 2 papegaaien vanaf 3 maanden zelf opgevoed.
Er is heel weinig van te vinden, maar wat er stond was, dat papegaaien ander gedrag beginnen te vertonen tussen de 8 maanden en 1 1/2 jaar. Tegendraads, bijterig, meer schreeuwen.
Over een kanarie geen info.
Dus: ik zou hem tam proberen te maken zoals je dat van plan was.
Succes ;-)