hoe lang hebben chinese dwergkwartelbaby's een warmtelampp nodig?

ze zitten binnen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

daar valt zo geen duidelijk antwoord op te geven, want dat hangt van meerdere factoren af.
-wat is de omgevingstemperatuur?
-hoeveel kuikens heb je?
12 houden elkaar beter warm dan 2.
-zijn ze gezond, of zijn het kwakkelaartjes?
de laatsten hebben meer warmte nodig.

maar je kan het wel testen.
huisvest de kuikentjes dusdanig ruim, dat ze de warmte van de lamp kunnen ontlopen.
hang vervolgens de lamp 1 mtr boven de kooi, en hou het in de gaten.
zitten de kleintjes na een half uurtje op een klutje onder de lamp, dan hebben ze het koud.
gaan ze in de uithoeken van de kooi zitten, dan kan je de lamp een stuk hoger hangen.
op een gegeven moment hangt de lamp zo hoog dat hij geen effect meer heeft, en kan je 'm uitlaten.
hou wel zo nodig een overgang aan van overdag uit, en in de nacht nog aan.
Rieneke1