kun je slakken houden als huisdieren?

ik heb 2 slakken in een doosje gedaan met wat bladeren en een appelschil.
ze zijn heel klein en ik wil weten of ik ze kan houden als huisdier.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vergeet geen luchtgaatjes te maken ;) geen idee of slakken kieskeurig zijn haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en geen dingen met zout denk ik...
Rieneke1
10 jaar geleden
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/23687-slakken-houden-en-kweken.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoeft er niet achteraan te rennen als ze ontsnappen, dat scheelt :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha Haivon +1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En mochten ze toch ontsnappen hoef je alleen maar het spoor te volgen ~~~~~~

Antwoorden (2)

Ja!!!!! Erg leuk geef ze sla komkommer tomaat en appelschillen dat is geschikt voedsel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel!
ik zal het zeker proberen
Natuurlijk, slakken kunnen ook gehouden worden als huisdier. Zorg voor voldoende ruimte en een mooie plek waar ze in kunnen leven. Doe er bijvoorbeeld een mooie steen bij, of takjes waar over ze heen kunnen kruipen. Je kan een bakje heel leuk inrichten zodat ze daar prettig in kunnen verblijven. Ze eten allerlei blaadjes, maar houd ook rekening met het vocht in de blaadjes, geen uitgedroogde of minder knapperige blaadjes gebruiken. Groentes vinden ze ook lekker, maar vooral veel afwisseling in verschillend voer zorgt ervoor dat ze gezond blijven.