Kunnen slangen liefde voelen?

Als je ze van jongs af aan grootbrengt en dagelijks voert en aait, zullen ze gevoelens voor jou ontwikkelen?

Zullen ze jou 'missen' wanneer je weggaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (5)

Ze zullen jouw niet echt heel erg gaan missen, maar ze moeten natuurlijk er wel aan wennen nu zelf voedsel te zoeken en de liefde die jij ze gaf kan er toch wel misschien voor zorgen dat ze dat geaai missen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige gevoel,dat ze ontwikkelen, als je weg gaat is: Hé waar blijft de figuur die mij altijd de dooie muisjes komt brengen?
HONGER!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha!!! liefde gaat door maag! :)
Jonge slangen zullen later jou wel herkennen .
Maar tam of aaibaar krijg je ze nooit .
En slangen kennen geen liefde .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''liefde'' voelen? waarschijnlijk alleen van een partner in de paringstijd.

slangen hechten zich niet aan iemand, missen doen ze je niet dus.

de gevoelens van een slang zijn simpel
iets is veilig of niet en hier zal ie op reageren (het laten begaan, of uithalen als je niet snel maakt dat je hem met rust laat)

als je een slang tegemoet komt is zijn behoeften is het goed. of jij dit nu bent of een ander willekeurig persoon maakt de slang niets uit.

slangen ontsnappen weleens, maar niet omdat ze het baasje missen en zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slang is net als de meeste reptielen een solitair levend dier.

Dit betekend dat het dier ook geen enkel sociaal gevoel heeft, gevoelens zoals liefde en genegenheid kent het dier niet.

De slang heeft slechts behoefte aan 3 dingen:

1 warmte.

2 voedsel

3 voortplanting.

Waarbij voortplanting enkel geschied als er een dier van het andere geslacht in het terrarium geplaatst wordt.