Wat is dit voor een insect?

Hij zag er heel eng uit, een soort minischorpioen met vleugels, vond het maar niets! Ben achter hem aan gerend met een glas om het te vangen, is gelukt, maar vraag me nu wel af of dat verstandig was!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

het is een langpootmug; de tipula paludosa.

het is geen hooiwagen; dat zijn spinnen, die uiteraard geen vleugels hebben.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ En ze kunnen behoorlijk steken.
Wij noemen ze glazenwassers.
Rieneke1
11 jaar geleden
hier heten ze spekvreters :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gekke namen verzinnen mensen toch hè? :-))))))

Andere antwoorden (1)

dit is niks bijzonders, gewoon een langpoot mug, sommige mensen noemen hem ook hooiwagen, kijk maar op google ;)