mijn grasparkiet bijt altijd graag in mijn neus verder doet ze niks kan dit wat betekenen?

het is een vrouwtje. als ik voor haar kooi kam staan doet ze niks en blijft ze stil zitten maar zodra ik mijn neus door de tralies steek knabbelt ze hem er bijna af

Toegevoegd na 8 minuten:
ze is nu ongeveer anderhalf jaar oud

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Volgens mij is dat instinct... Dat doen veel vogels als jongen ook om voedsel te vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf zie ik bijten en knabbelen als 2 heel verschillende zaken: bijten doet pijn en knabbelen niet bijvoorbeeld.
Dus als jouw parkiet je in je neus bijt dan betekent dit, dat ze je aanvalt.
Knabbelt ze eraan, is het zachtjes, soort van schrapen, dan is dat een liefkozing.
Dat doen parkieten onderling ook en betekent een bevestiging van de onderlinge band, liefkozen, veren schoonhouden etc.