Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krabt mijn kat eerst een aantal keer over de vloer voordat hij gaat eten en met zijn pootje langs de drinkbak voor het drinken?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig detail, mijn eerste poes deed dit ook, maar nu heb ik er 3, en ze doen het geen van allen meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha.. Die van mij doen het zelfs beiden!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je kat geeft de intentie aan het eten en drinken het liefst te willen begraven.
dat kan betekenen dat hij de smaak niet echt waardeert, of dat de bakjes op een ongewenste plaats staan (te druk, te dicht bij elkaar, te dicht bij de kattenbak?).
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow.. Dat kan best kloppen. De bakjes staan namelijk dicht bij de kattenbak. Ik zal eens een andere plek proberen!
Rieneke1
12 jaar geleden
strak plan!
zet ook het drinkbakje liever niet naast het etensbakje.

Andere antwoorden (5)

Heeft hij/zij daar ooit geplast? Of een andere kat? De onze doet het namelijk ook op plaatsen waar het eerder wel eens geplast heeft...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat doet hij alleen op de kattenbak. Bedankt voor het antwoord.
Katten zetten hun geur uit op meerdere manieren en 1 daarvan is deze manier. Ze hebben geurklieren tussen hun kussentjes op de pootjes en gaan dan krabben op de vloer en op deze manier laten ze zien dat het hun eet plek is, dit is merendeels hun instinct.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dat zal de reden zijn. Leuk om te weten. Bedankt voor het antwoord!
Als kitten moet het 'klauwen' tegen de tepel van zijn/haar moeder om de melkproductie te stimuleren, om vervolgens lekker te kunnen drinken. Al drinkend aan de tepel blijven ze dit ook doen ('klauwen'). Het kan zijn dat jouw kat dat nog steeds doet vlak voordat hij/zij gaat eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten zetten hiermee hun geurspoor af, maar tevens betekend het dat ze zich thuis voelen of er mee willen zeggen 'Dit is is van mij!'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om hun territorium af te bakenen. Hiermee laten ze zien dat het van heb is, en merken ze het met hun geur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding