Waarom krabt mijn kat eerst een aantal keer over de vloer voordat hij gaat eten en met zijn pootje langs de drinkbak voor het drinken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig detail, mijn eerste poes deed dit ook, maar nu heb ik er 3, en ze doen het geen van allen meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha.. Die van mij doen het zelfs beiden!

Het beste antwoord

je kat geeft de intentie aan het eten en drinken het liefst te willen begraven.
dat kan betekenen dat hij de smaak niet echt waardeert, of dat de bakjes op een ongewenste plaats staan (te druk, te dicht bij elkaar, te dicht bij de kattenbak?).
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow.. Dat kan best kloppen. De bakjes staan namelijk dicht bij de kattenbak. Ik zal eens een andere plek proberen!
Rieneke1
12 jaar geleden
strak plan!
zet ook het drinkbakje liever niet naast het etensbakje.

Andere antwoorden (5)

Heeft hij/zij daar ooit geplast? Of een andere kat? De onze doet het namelijk ook op plaatsen waar het eerder wel eens geplast heeft...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat doet hij alleen op de kattenbak. Bedankt voor het antwoord.
Katten zetten hun geur uit op meerdere manieren en 1 daarvan is deze manier. Ze hebben geurklieren tussen hun kussentjes op de pootjes en gaan dan krabben op de vloer en op deze manier laten ze zien dat het hun eet plek is, dit is merendeels hun instinct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dat zal de reden zijn. Leuk om te weten. Bedankt voor het antwoord!
Als kitten moet het 'klauwen' tegen de tepel van zijn/haar moeder om de melkproductie te stimuleren, om vervolgens lekker te kunnen drinken. Al drinkend aan de tepel blijven ze dit ook doen ('klauwen'). Het kan zijn dat jouw kat dat nog steeds doet vlak voordat hij/zij gaat eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten zetten hiermee hun geurspoor af, maar tevens betekend het dat ze zich thuis voelen of er mee willen zeggen 'Dit is is van mij!'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om hun territorium af te bakenen. Hiermee laten ze zien dat het van heb is, en merken ze het met hun geur.