Hoelang besteed een buitenkat zijn tijd gemiddeld buiten huis?

Hoeveel uur besteed een huis tuin keuken kat gemiddeld zijn tijd buiten

5 jaar geleden
5.5K
TurfGraver
5 jaar geleden
"Buiten huis" is hoop ik je eigen tuin?
crispy
5 jaar geleden
Als je buiten de bebouwde kom woont dan kan het tot bijna de hele dag oplopen als het weer er naar is.

Antwoorden (3)

Dat is van kat tot kat verschillend. Hangt ook af van het weer. Vaak willen ze alleen maar even de ronde lopen om alles te inspecteren. Soms hebben ze een plekje in de zon waar ze tijden kunnen soezen, maar als er andere katten in de buurt zijn geeft dat weer onrust. Ze verjagen de ander of willen zo snel mogelijk naar binnen. Niet te zeggen dus hoe zo'n gemiddelde er uit ziet.
Ivana
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ daar is bij geen enkel dier iets van te zeggen.
Antoni
5 jaar geleden
Ook als er grote verschillen zijn, is er een betrouwbaar gemiddelde te berekenen. Dat is een kwestie van voldoende gegevens verzamelen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Wat in dit antwoord te lezen valt is welke factoren invloed hebben (=plusje) maar er wordt geen enkele (!) indicatie van tijd gegeven, terwijl daar specifiek naar gevraagd wordt en er ook best wat over te zeggen valt. (=minnetje). Resultaat van de beoordeling: neutraal.
LeonardN
5 jaar geleden
-Min
+Antoni
Bijna altijd als er een vraag is op GV over gemiddeldes wordt het antwoord gegeven dat dit zo verschilt per geval. Daarom berekenen we nu gemiddelden. Zodat je iets kan zeggen over het algemeen. Dat een gemiddelde vaak een product is van uiteenlopende waardes en dat het dus niet uitmaakt dat er zoveel verschil onderling is, is altijd lastig uit te leggen. Het gemiddelde is gewoon te berekenen, het is punt is dat de vrager er vaak weinig mee kan. Stel dat het gemiddelde van alle katten 2,6 uur per dag is en de katten van de vragers maar 0,5 uur per dag gemiddeld buiten huis verblijven. Dan weet de vrager enkel dat zijn katten veel minder dan de gemiddelde van huis zijn. Uit dat feit is dan weinig te halen. "Niet te zeggen dus hoe zo'n gemiddelde er uit ziet."
Omdat je niet de duizenden katten meet. Nederlandse mannen zijn gemiddeld 1,81m lang.
Dit wordt goed bijgehouden en is goed op te zoeken.
Voor "kattenbuitentijd" missen enkel de getallen.
Die waar ik bij woon, ( 2 jonge katers) zijn gemiddeld 4 a 5 uur per etmaal binnen . Om te eten en te slapen.
Meer uit dan thuis dus
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Jij woont bij hen ? En niet andersom ? Zo zullen de katers dat inderdaad zien. Grappig (of is het juist verdrietig ?) dat jij je ook in die rol schikt :-)
LeonardN
5 jaar geleden
-Het gemiddelde van nemen van 2 katten is niet representatief voor alle katten op de wereld.
Het is inderdaad totaal verschillend per kat. Sommige katten gaan alleen even naar buiten om hun behoeftes te doen andere katten komen juist maar een uurtje per dag binnen. Het is eigenlijk net zo als met mensen. De een houd ervan om buiten te zijn/ buiten te werken en de ander houd er juist van om alleen maar binnen te zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-Zelfde als de andere antwoorden.