Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik woon in een flat, mijn kat is altijd binnen, heel af en toe komt hij wel op het balkon van mijn flat. Moet hij dan ook een vlooienband dragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

zolang je geen vlooien hebt, hoef je ze ook niet te bestrijden.
mijn katten komen ook alleen op het balkon, en zijn sinds jaren vlovrij.
mocht je toch vlooien zien, gebruik dan geen vlooienband, die werken niet meer.
bij de dierenarts kan je veilige en goed werkende pipetjes halen.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

controleer je kat gewoon geregeld op vlooien. pas als je vlooien constateert, pak je het probleem aan.

uw kat hoeft niet permanent met een vlooienband te lopen, als er geen vlooienprobleem is.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Hoeft niet alleen als je kat zich voortdurend krabt even vlooien druppels geven en dan is hij er weer 2 werk van af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn katten zijn ook altijd binnen maar krijgen preventief vlooiendruppels, hun ontworming maar ook zeker hun jaarlijkse enting.
nu gaat het gelijk op met de hond (deze komt wel buiten uiteraard) maar toen ik nog geen hond had deed ik het op deze manier.

mensen en andere dieren kunnen van alles en nog wat overbrengen op de huisdieren en andersom. (eitjes larven in kleding, onder schoenen, of bacterien aan handen etc)

omdat ik 2 jonge kinderen heb kies ik persoonlijk voor het preventieve gebeuren, maar heb ze nog nooit op een infectie van wormen, vlooien of een andere narigheid kunnen 'betrappen'.

overigens kan de vlo de gastheer zijn van de worm. dus mocht je kat vlooien hebben, kan het zijn dat dit het begin is van een worminfectie. (de vlo kan eitjes van de worm bij zich dragen)

via de link meer info (wel de muziek uitzetten, deze kan als zwaar irritant ervaren worden) ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat moet niet.
Maar als er bezoek met een hond komt, of een andere kat komt via het balkon op jouw balkon, dan kan je kat toch vlooien krijgen.

Als ik jou was zou ik 1 pipet Frontline in de nek van de kat doen. En dat misschien eens per jaar.

De vlooien die er zijn zitten vrijwel zeker op de kat, en Front-line rekent daar netjes mee af.
Alleen de alcohollucht die er in eerste instantie bij vrij komt vinden de meeste katten verschrikkelijk.
http://www.wegvlooien.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor hij hoeft geen vlooienband om. je zou eventueel eens in de zoveel tijd een pipetje in de nek kunnen doen met antivlooienspul maar zolang ze geen vlooien hebben is dat geen noodzaak je moet de kat wel regelmatig nakijken op vlooien !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het toch doen.mijn kitten loopt ook regelmatig op het balkon en toch geef ik er om de 4 weken een advantage vlooien pipet.zekere voor het onzekere want vlooien wil je echt niet.en je had het over een vlooien band ken je zeggen die werken niet meer.die zijn verouderd je dierenarts kan je het beste advies geven welke pipet je moet gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding