Zijn er ook middelen om de ''geur'' van medicijnen te maskeren? Hoe krijgt mijn hond haar medicijnen binnen?

Mijn hond zit op een speciaal hypo algergene voeding en mag ook maar een beperkt aantal voedingstoffen hebben.
Bijvoorbeeld kalkoen,brood op waterbasis,hypo algergene brokken van royal canin en nat voer van het merk Hill's.

Bij haar dieet heeft mijn hond de nodige medicatie.
Per keer moet ze 7 tabletten hebben,en dit twee maal per dag.
Ik heb het eerst gemalen in haar nat voer,maar na een paar keer blieft ze het niet meer,en ik heb het idee dat ze de medicijnen ruikt die erin zitten.

Nu moet ze die medicijnen echt nodig hebben,maar hoe krijg ik die naar binnen bij haar??

Heeft iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (6)

Ehh, ligt een beetje aan de hond, maar ik ken iemand die de pillen achterin de bek stopt ( echt achterin de strot duwen en dan de bek dichthouden tot de hond slikt.. Maar dat kan niet bij elke hond.. Als hij hij graag kalkoen lust misschien een plakje om de pil heen vouwen en het zo proberen? Lastig hoor..succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft dat je hond kalkoen mag.... vindt-ie dat lekker? Want dan zou je het medicijn daarin kunen verstoppen: eerst een stukje met niks, dan met medicijn en als toetje weer zonder.
Misschien mag hij nog iets anders volgens het dieet hebben, wat zacht is, hij heeeel lekker vindt en waar je het medicijn in kunt verstoppen? Dan hetzelfde principe met geven.
En dan weet je ook meteen, dat hij het middel binnen heeft.
Ik ben geen voorstander van medicatie in het eten geven, tenzij het echt niet anders kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien in een plakje kalkoen stoppen,zodat ze in haar haast dat binnen te krijgen de pillen mee inslikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wind uw hond niet op en laat hem rustig gaan zitten. Open de bek door de bovenlip tegen de kiezen te duwen. Op het moment dat hij de bek opent zal de lip over de kiezen heen vallen en het niet zo snel de bek weer dichtdoen (dan zou hij op zijn lip bijten).
Nu stopt u de tabletten achter in de keel en houdt u de bek dicht met de kop licht omhoog.
U wacht tot de hond slikt, eventueel strijkt u met uw hand over de keel om het slikken te bevorderen.
Bij echt ondeugende honden kan het nodig zijn de hond tussen de benen te nemen met uw knieen achter de schouders van de hond. Kleine honden kunnen eventueel in een doek gewikkeld worden.

Als u het tabletten ingeven achteraf beloont met een koekje en/of aandacht zal uw hond het ingeven van tabletten snel als iets positiefs zien!

Wat ook erg goed werkt is de truc met de 3 stukjes kalkoen:

Leg 3 stukjes kalkoen klaar, 1 met en 2 zonder tablet.
Maak uw hond eerst enthousiast met een stukje kalkoen zonder tablet.
Maak de hond daarna enthousiast voor het 2e stukje (met tablet)
Wanneer u het 2e stukje kalkoen geeft houdt u meteen het 3e stukje in de aanslag.
Uw hond zal zo snel het 2e stukje opeten om ook het 3e stuk (zonder tablet) te pakken dat hij niet eens in de gaten had dat er in het 2e stukje een tabletje zat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef je hond brokjes (maaltijd) en doe er een koekje bij en maak het koekje nat en doe het pilletje erin zodat je het pilletje niet ziet dan merkt je hond er niks van werkte ook bij mijn hond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dierenarts adviseerde mij dat je de medicijnen zover mogelijk in de bek van de hond doet en dan zijn/haar neus vast houden dan slikken ze het wel door.Ik vindt dit zelf niet leuk om te doen en met 7 tabletten per keer.Wat vindt je hond erg lekker geef hem/haar dat en dan doe je er een tablet in volgende stukje niet werkt echt waar.

Ik hoop niet dat je hond deze medicatie lang moet slikken.