Is lax-a-past voor de kat ook ergens anders verkrijgbaar dan bij de dierenarts?

Het lijkt mij dat het bij de dierenarts altijd wat duurder is dus ik wil het goedkoper krijgen want mijn kat heeft het voor langere tijd nodig:(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

je kan bij de apotheek lactulosesiroop kopen.
je betaalt dan 12 euro voor twee flessen van 500 ml.
hiervan kan je de kat 3 x daags 1 ml geven.
koop wel de siroop, niet het poeder, en zonder een toegevoegd fruitsmaakje.

Toegevoegd na 5 minuten:
als het je puur om de haarballen gaat, en de kat poept goed, dan kan je in de dierenspeciaalzaak soft malt van gimpet kopen, maar dat is ook niet goedkoop: ik meen ruim 12 euro voor een tube van 220 gr.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Weet niet wat je betaald,

Er zijn online dierenapotheken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar dit specifieke merk dat je noemt verkrijgbaar is, weet ik niet. Maar in elk geval kun je diverse merken antihaarbal/laxeerpasta voor de kat gewoon bij de dierspeciaalzaak kopen.

Nog goedkoper is het mengen met witte vaseline. Het voornaamste ingrediënt van die pasta's IS namelijk witte vaseline, er zitten verder vooral toevoegingen in voor de smaak. De vaseline is echter de werkzame stof. Witte vaseline krijg je vast niet aan je kat gevoerd, hoewel je het ook door het voer zou kunnen mengen natuurlijk. Maar je kunt dus ook een pot witte vaseline aanlengen met zo'n laxeerpasta uit de dierspeciaalzaak, dan heeft het net wat minder smaak, maar het is een stuk goedkoper. Let goed op dat je echte witte vaseline koopt, en dus niet iets met toevoegingen erin of een geparfumeerde versie of wat dan ook, want dat moet je vanzelfsprekend niet aan je kat gaan voeren.

Zie de ingrediënten van lax-a-past:
http://www.medpets.nl/laxapast/
(voordat iemand gaat roepen dat je je kat toch geen witte vaseline gaat voeren, maar dat spul bestaat dus voor het grootste deel gewoon uit vaseline)