Hoe kun je het beste je pups merken?

Als het goed is krijgen we dit weekend jong pups en nu lees ik op internet dat je ze kunt merken met verschillende kleuren nagellak.Maar wat schrijf je dan op de pup en hoe lang blijft dat zitten.
Of zijn er nog andere manieren om de pups te merken om ze uit elkaar te houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met nagellak merken? Bedoel je dan de nagels 'lakken'? Lijkt mij niet zo'n goed idee..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is juist mijn vraag of je iets op de pup zet of bij iedere pup een ander nageltje lakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan gewoon doen wat jou het handigst lijkt, een systeem dat voor jou werkt.

Het beste antwoord

Je kan met nagellak gewoon wat haartjes op een duidelijke plek kleuren dus bijv. In de nek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je beter een nagel lakken. Alle pups een andere nagel dan kun je 20 ( 18 als de wolfnagels zijn verwijderd) pups merken. Lijkt mij genoeg :-) Nagellak op de vacht smeren lijkt me niet zo best.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

je schrijft niks op de pup, je lakt gewoon z'n nagel.
iedere pup een andere kleur, en dat even noteren.
wat wij op de opvang wel gebruiken is feestspray voor gekleurde haren, of een stickertje op de kop, maar nagellak lijkt me in dit geval het handigst.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schrijven op de pup? hihi vind een kleurcode idd ook wat meer voor de hand liggen :) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ja, van die bandjes die je in het ziekenhuis ook krijgt, zijn bij de apotheek verkrijgbaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo waren de pups uit het nestje van onze hond iid geval gemerkt. Maar ik heb het ook wel eens gezien met wollen touwtjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Bij de meeste fokkers gebruiken ze een gekleurd koordje om de hals of een klein halsbandje..... dan moeten ze wel al wat groter zijn.
Wat ik gelezen heb hierover op internet zien veel fokkers trouwens al meteen verschillen bij de puppies en doen dan pas rond de 5 weken een halsbandje om: voor iedere pup een andere kleur.
Maar ik las ook, dat sommige fokkers een koordje eng vonden of dat de puppies er problemen mee kregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Je kunt ook bandjes gebruiken die je zelf gehaakt hebt van gewoon wol garen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ivana
12 jaar geleden
+
Van iedere pup een paar kenmerkende foto's maken en die per pup op een velletje uitprinten.
Kan je ook mooi de naam bij zetten.

Een gekleurd lintje om de nek. Wel regelmatig controleren of het niet te strak gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hondenfokkers geven iedere pup een ander kleur bandje. Bij een nest van 12 pups (ik weet een jachthondennest in Tilburg met dat aantal) is dat de meest gebruikte methode.

Je kunt dan ook het gedrag van de diertjes uit de verte gadeslaan zonder ze te moeten optillen om te kijken wie of wat.

Je hoeft niet bang te zijn dat ze in de bandjes verstikken. Na enige weken verwissel je de bandjes voor een grotere maat.
Feestlint per rolletje is het meest geëigend, kan je even vooruit. Ik haak ze altijd, dat rekt even mee, maar dat doen mannelijke fokkers beslist niet. ;-))
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd haken is niet mijn sterkste kant haha +
Ivana
12 jaar geleden
Het moet wel katoen zijn, dat lint. Dat papieren lint snijdt in de tong van de teef als ze de jongen schoonlikt. Denk daarom!!