ik heb pas een kitten gekregen die nu 8 weken is maar hij blijft mager ondanks dat hij veel eet hij is wel ontwormd en ontvlooid wat kan hij hebben???

als je hem optilt voel je gewoon zijn ribben..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga met het beestje naar de dierenarts!
Als mijn kat iets mankeert doe ik dat ook en vooral een kitten is nog zo kwetsbaar.
Is hij wel ingeën?Ik heb mijn kat ook als kitten gekregen en die was al ingeënt toen ik hem kreeg.
Je hebt een ziekte waar kittens aan kunnen overlijden als ze niet ingeënt zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet mijn kitten 9 weken zijn geweest,ik weet het niet precies,ik kreeg hem van mijn moeder als verassing omdat ik zo graag een kat wilde.
Kristal
11 jaar geleden
Ik zou ook zeker naar de dierenarts gaan, maar kijk ook even naar hoe het beestje zich gedraagt. Als het speels is en helder uit de oogjes kijkt, als het niet slaapt want dat doen ze ook nog veel, en als het graag eet en drinkt! (daar lees ik niets van, maar drinkt het ook genoeg?) dan hoef je je nog niet zo heel erg bezorgd te maken. Maar het blijft een goed idee om naar de dierenarts te gaan met die kleine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je je kitten al gewogen?
Ik ben benieuwd hoeveel hij weegt.

Antwoorden (2)

Een kitten hoort niet mager te zijn. Er kunnen tal van redenen zijn waardoor je kitten niet in goede gezondheid is, teveel om op te noemen. Ondanks dat je je kitten hebt ontwormt (of de vorige eigenaar zegt dat hij dat gedaan heeft), kan je kitten nog steeds een ernstige worminfectie hebben, als de infectie te zwaar is of de ontworming niet goed volgens schema is gedaan.
Bovendien is je kitten erg jong om al bij moeder weg te zijn. Bel je dierenarts, laat je kitten goed nakijken en ga hem bijvoeren met flessenmelk.
En ik zou niet wachten tot na het weekend, als de kitten verzwakt is, dan redt deze het weekend misschien neit eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kittens vanaf de leeftijd van 6 weken krijgen 4 keer per dag te eten. Op een leeftijd van 8 weken staan de kittens volledig op vaste voeding en water. N.B. zet altijd een bakje water neer.
- Je gebruikt ongeveer 8 cc melk per 25 gram lichaamsgewicht van een katje per dag. Dus stel: een kitten weegt rond de 200 gram, dan heeft het ongeveer 64 cc melk per dag nodig. Dit is een leidraad, geen eis.
- Als een kitten genoeg heeft gedronken, zie je dat vaak aan de belletjes om zijn bekje.
- Bij omschakeling naar vast voer altijd eerst gemalen whiskas proberen.
- Om kittens aan vast voedsel te laten wennen, gebruiken we ook soms "extra kracht" door de melk. In Nederland noemt men dit: nutrigel.
- Indien een kitten voor het eerst gaat drinken uit het flesje en hij heeft de bedoeling nog niet door, probeer het dan eens te masseren. Eerst de kop, dan een aai over zijn achterste, zoals de mammapoes normaal gesproken doet.
En ga er aub met naar de dierenarts! Zie onderstaande link ook eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
vier keer per dag is te weinig; een kitten hoort continue voer te beschikking te hebben.
verder is whiskas niet echt een aanrader.
ook drinken kittens tot een week of 16 nog melk, naast het vaste voer.