Gisteren een kitten (katertje) gehaald. Nu zie ik dat er in het rechteroogje een heel klein wit (melkachtig) vlekje op de lens zit.Wat kan dat zijn??

Katertje is 13 weken oud en had broertjes en zusjes.Hoop niet voor het beestje dat hij blind is aan het oogje voor mij maakt het niet uit.

Toegevoegd na 13 uur:
Beste mensen de DA is geweest en hij heeft zijn oogje gedruppeld met een vloeistof het oog is beschadigd door iets scherps en het gaat niet meer over.Het is niets ernstigs en hij heeft er geen last van.Verder is hij prima gezond heeft zijn inentingen gehad wormen en vlooienkuur.Bedankt voor de antwoorden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals je het beschrijft lijkt het of het oogje een beetje beschadigt is. Dat kan bij kittens wel eens gebeuren met spelen. Ze hebben heel scherpe nageltjes en tijdens het spelen met elkaar komt er wel eens een nageltje in het oog. Ga er even mee langs de dierenarts dan kan die kijken hoe diep de beschadiging is. Meestal valt het wel mee en volstaat het om het oogje een paar dagen te zalven of te druppelen met het middel dat je dan mee krijgt.

Als je een nieuwe kitten krijgt bereid je je daarop voor. Je haalt nieuwe spulletjes in huis, je maakt je huis ervoor klaar, je hebt voorpret, je maakt een afspraak om het diertje op te halen. Maar zo te zien ben jij 1 ding vergeten: de kittencontrole-afspraak maken bij de dierenarts. Als je een nieuwe kitten (of pup) krijgt doe je er verstandig aan om direct een afspraak te maken voor een kittencontrole. De dierenarts doet dan een paar routineonderzoeken en vaak is dit 1e consult nog gratis ook. Zoek even het adres op van je dierenarts en maak die afspraak, de dierenarts kan dan gelijk even naar dat oogje kijken.

Als die ouder wordt en hij heeft het nog steeds dus 3maanden dan moet je even naar de dierenarts denk ik

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100