wat moet je doen als de buren de hele dag en nacht de katten buiten laten lopen?wat de katten allemaal uitspoken.en kapot maken of onder pissen enzv

wat moet je doen met buren die teveel katten hebben en de helft op straat laten leven met als oorzaak dat ze over al pissen en poe.pen.ook liggen ze op de auto en deze word bekrast.als je aan de deur gaat zijn t niet hun katten terwijl ze t zelf eerder hebben gezegt dat t hun kat is.ook blijven hun door fokken met eigen katten en de helft staat straks weer op straat. heb t asiel gebeld maar zat steeds vol of ze hebben al baas dus ophalen doen ze niet wat moet je hier nou mee doen? andere buren houden ook de mond dicht dus dat schiet niet op.ene de dag zie je de een en andere dag 6 jong en oud en de meesten van een huis afkomstig de hond mag wel thuis zijn. wij hebben ook hond en kat ma die laat ik niet bij ander pissen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je hebt de bewijzen op foto staan , en ik zou de eigenaar er zeker over aanspreken . Het mag niet zijn dat mensen overlast van andermans dieren hebben . Als je auto beschadigd is door de nagels van die kat , en je hebt het bewijs , dan moet dat vergoed worden . Als het goed is zijn ze ervoor verzekerd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je zou misschien eens met de politie kunnen gaan praten mogelijks kunnen ze raad geven
fremar
13 jaar geleden
Je kan eens informeren bij de dierenbescherming. Zij hebben vaker dit soort problemen behandeld, en kunnen je wellicht helpen, anders een goed advies geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie/buurtregisseur bellen. De dierenbescherming zal niet komen maar je kunt ze wel om tips vragen. En verder kun je ultrasoonverjagers kopen. Deze zijn alleen tamelijk duur.
Door mensen zoals jouw buren kampen we in Nederland met een gigantisch kattenoverschot en is er veel kattenleed. Die mensen zouden allereerst al hun poezen en katers moeten laten castreren (zo heet dat bij poezen ook)!
Volgens de wet dienen mensen hun kat op hun eigen erf te houden en zijn ze aansprakelijk voor schade die daarbuiten wordt aangebracht. Helaas is het moeilijk om te bewijzen dat een specifieke kat iets heeft gedaan.

Veel succes!
Elles Nijssen kattengedragsdeskundige