Mag een hond spaghetti eten ?

Ingredienten : Pasta , Italiaanse wokgroente , Gehakt (zonder extra kruiden ) & Tomatensaus ( Zakje )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.5K

Antwoorden (9)

Een hapje mag hij/zij heus wel eten maar niet als avondmaal ofzo.
Want het kan zijn dat je hond diarree krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk, als je een goed opgevoede hond wilt hebben moet je het niet doen.
1 hapje kan wel, natuurlijk, maar je moet je hond daar niet aan laten wennen, want op den duur gaat hij bedelen, en vind hij "het menseneten" lekkerder dan zijn voedsel wat voor hem is bestemd.
En juist in dat voedsel, zitten de benodigde stoffen die hij nodig heeft.
O.a om zijn tanden te reinigen, bouwstoffen, mineralen.

Ik zou het persoonlijk niet te vaak doen.
Maar één keertje moet wel kunnen ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Tafelresten
Zoals eend, wild, varken- en kalfsvlees . Deze bereide vleessoorten zijn te vet voor het spijsverteringssysteem van de hond. Gekruid voedsel en ham brengen een hondenmaag van streek. Gekookte kip-, kalkoen- of steakbotten zijn te broos en scherp.

Uien
Rauw, gekookt of gedroogd hebben uien een toxisch effect op de hond

Amandelen, abrikozen

Avocado’s vrucht,pit en plant: ademnood, vochtophopingen, ontsteking aan alvleesklier.

Knoflook in grote mate kan het tot bloedarmoede leiden, maar in kleine doseringen wordt het ook wel aanbevolen als middel tegen vlooien en wormen.

Paddestoelen, nootmuskaat, perziken, rabarber, spinazie

Tomaten en de bladeren van de tomatenplant kunnen hartritmestoornissen geven

Alle alcoholhoudende dranken

Plasticverpakkingen en aluminiumfolie. Honden eten dit soms op vanwege voedselresten die hieraan hangen. De verpakking en folie kan verstikking, of darm en maagverstoppingen veroorzaken, met interne bloedingen als gevolg.

Noten
Walnoten zijn giftig voor honden. In het bijzonder is er een schimmel die veelvoorkomend is bij walnoten (vooral bij natte dode walnoten) en die ernstige periodes van ziekte kunnen voortbrengen. Vele noten zijn niet goed voor honden in het algemeen, hun hoog fosfor gehalte kunnen nier- en blaasstenen veroorzaken.

Pinda’s kunnen bij sommigen honden een allergische reactie veroorzaken.

Rozijnen en druiven geven nierproblemen bij honden, en kunnen zelf leiden tot de dood.

(zie reactie verder...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een enkel keertje zal het voor de hond niet veel kwaad kunnen,maar als je vannacht lekker wil blijven slapen zou ik het niet doen want het zou goed kunnen dat je hond diarree krijgt vanwege plotseling verandering van voedsel.

En het gehakt,is dit varkensvlees?
Dan helemaal niet geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het goed,maar het is beter om je hond alleen voedsel voor honden te geven.
Onze oom komt altijd op donderdag eten en vaak maakt ie voor ons spaghetti of macaroni en als er over is doen we een beetje door zijn hond zn brokken want die komt ook altijd (border collie) en hij is er nog nooit ziek van geworden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag een hond gerust wel eten mits je het niet te vet te zout maakt.Macaroni en spaghetti zijn gewoon granen en dat mag een hond gewoon eten,dat vindt je hond ook lekker.Steek dan je vinger er dan maar eens bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, vanwege de uien en tomaten. Wat giftig is moet je NOOIT geven, ook niet een keertje. Wij eten zelf ook niet 'een keertje' giftige paddestoelen, of wel soms?

Toegevoegd na 7 minuten:
De witte sliertjes zelf zijn geen enkel probleem, zonder (sporen van) saus. Vaak vinden honden en katten die ook lekker. Direct na het koken apart houden, zonder in contact met saus te zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Macaroni en spaghetti is goed voer voor een hond. Honden die te mager zijn of te veel werk hebben verzet, kan je bijspijkeren met dit voer.
De aanwezige groente is prima en het gehakt, ook al is het half om half, kan geen kwaad voor de hond. Als je er niet te veel kruiden in hebt gedaan en niet te veel zout, mag hij het gewoon eten.
Hij gaat er zeker niet van aan de diaree, dit voer is licht verteerbaar.
Onze jachthond krijgt het vaak na een dag hard werken.
Ivana
12 jaar geleden
er zitten al veel kruiden in ook als je ze niet toegevoegd.

groenten en plantaardige eiwitten kan een hond niet zo goed verteren, dus reken er wel op dat de darmen extra geprikkeld worden en hier ook gassen bij kunnen komen kijken. (m.a.w. het effect: straalaandrijving met mosterdgas, en wat extra rondjes lopen om de racekak te lozen zijn reele risico's die je loopt)

echt kwaad kan het niet, maar gezond is het niet. persoonlijk zie ik het nut er niet niet van in omdat het niets toevoegt aan een goede volwaardige (honden!)maaltijd zoals een premiumbrok.

een hondenlijf is niet in staat om de celwanden van de roerbakgroenten los te breken en voedingsstoffen eruit te halen (hij is geen planteneter dus zijn verteringsgestel kan hier niets mee). mocht er kool zitten in de groenten komen deze er er zeer waarschijnlijk net zo uit als ze erin zijn gegaan. (al dan niet gelanceerd) ;-)

zorg er wel voor dat je hond niet gaat schooien (zitten wachten op zijn aandeel) als de AB op je avatar je hond is kunnen de speekselklieren die alvast aan het werk gaan ook nadelig zijn (kwijl kwijl...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(jonge?) ab of pitje?... kan het niet duidelijk zien op de foto
een hond kan tuurlijk heus wel tegen een paar spaghetti sliertjes eten maar niet te veel en elke dag want dan krijgen honden diarree