wat voor voeding is goed voor mij oudere hond 15jaar ?

mij hond krijg steeds diaree als ik haar blikvoer geef
andere voeding geef krijg ze dat ook
wat moet ik er aan doen ?
brokken geef ik ook wel maar dan heb ze er geen last van
maar ze wil ook vlees

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (5)

Je zou eens gewoon echt versvlees kunnen proberen. In het begin de erste paar dagen heel licht koken of overgieten met gekookt water(even af laten koelen voor het voeren natuurlijk. ) als dat goed gaat kun je het daarna gewoon rauw geven. Niet tegelijk met brokken voeren, maar bijv om de dag, of in de ochtend brok en avond vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is speciaal voer voor de ouwetjes bij de betere dierenwinkel en bij de dierenarts sukses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij oudere honden moet je goed opletten op tandsteen, en in feite zijn brokken het beste.

veel blikvoer is bagger, dus als je blikvoer wil geven kies dan voor een premium product en geef niet te veel.

in een premium brok zit alles wat je hond nodig heeft, dus vlees of blikvoer is echt voor de smaak.
je zou vers vlees kunnen geven, maar ook hart bv diepvriesvlees zoals hart of ander orgaan vlees.

voor een oudere hond zijn er premiumbrokken die preventief werken (tegen gewrichtsproblemen, tandsteen bv) en zijn afgestemd op de vermindere energiebehoefte van de oudere hond.

de zakken premium voer zijn duurder, maar omdat er geen vulstoffen, kunstmatige en teveel plantaardige stoffen inzitten heeft je hond minder nodig en is het in verhouding vaak nog goedkoper ook.
daarbij zijn het natuurlijke stoffen die een hond makkelijker kan opnemen, zal het alles opnemen (in tegenstelling tot goedkoop of supermarkt voer) en de darmen niet overprikkelen (race-kak als gevolg)

in blikvoer (vooral de goedkope) zit veel vocht wat een hond af moet voeren. dit gaat prima als het spijsverteringsgestel moeite heeft met het voer zoals je (helaas) merkt.

premium voer voor de oudere hond is dus prima, ook in de 'blik' variant. eventueel/of met orgaanvlees (voor de smaak, niet voor vulling van de maag dus in schappelijke porties) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ , zie mijn antwoord.
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Ik geef/gaf mijn honden (14/15/18 jaar) altijd Eukanuba senior brokken, het is niet goedkoop, maar m.i. is er haast niets beter te koop. ik heb er erg goede ervaring mee. http://www.eukanuba.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vers vlees kun je bij de dierenwinkels of supermarkt kopen uit de diepvries en voor brokken kun je misschien het beste voor een granenvrij brok kiezen,maar je hond doet het goed op de brokken die hij krijgt dus waarom zou je nu nog veranderen op zijn leeftijd?

In blikvoer uit de supermarkt zit weinig tot niets in qua voedingstoffen voor de hond en het merendeel bestaat uit water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aldi is baggervoer, vol kleurstof, smaakstof, geurstof, (kunstmatige stoffen dus) vol met vulstoffen, en teveel plantaardige eiwitten waar de spijsvertering niets mee kan. het is rotzooi en daarom kan het ook goedkoop zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad euca.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal gelijk eucalypje.