Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond heeft een ontstoken en rode anus waar hij volgens mij ook veel jeuk aan heeft wat kan ik hier aan doe? Zie de uitleg hieronder.

Mijn hond heeft een ontstoken en rode anus waar hij volgens mij ook jeuk aan heeft.
Ik heb hem op tijd ontwormt maar hij zit heel de tijd aan zijn anus te likken en te bijten. Ook is hij aan het sleetje rijden op de tegels buiten. Hierdoor denk ik dat hij er ook jeuk aan heeft.
Ik ben met hem maar de dierenarts geweest en die kijkt naar heel andere problemen die hij heeft ( dit is een darm probleem waardoor hij moeilijk poept ), hier krijgt hij iso-gel voor. hij kijkt niet naar het problemen dat nu aanwezig is. Dus daar heb ik ook niet echt veel aan.
Weet iemand een huismiddeltje of iets anders wat ik eraan kan doen zodat ze zwelling kan verminderen en de jeuk weggaan.
Zelf ben ik al bezig met uiercreme en zeggen dat hij er niet aan mag komen.

Alvast bedankt namens mijn hond, die vast heel blij is als dit over is!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
33.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk heeft je hond last van ontstoken anaalklieren. Die zitten aan de zijkant van zijn anus. Je hond heeft daar veel last van. Pijn weet ik niet maar jeuk wel. Met als gevolg likken bijten en sleetje rijden( zoals ze dat schuiven noemen).

In het verleden heeft mijn hond het ook gehad. Je kan proberen om het uit te knijpen.
Je pakt war keukenrol of wc papier en je knijpt dan flink aan zijn anus. Daardoor komen uit die klieren een soort pus-achtige substantie uit.
Als een soort van grote puist!

Let wel, dit is geen gemakkelijk klusje. Zelfs niet bij een volledige makke hond.
Ik zal je aanraden om het door een dierenarts te laten doen. Hebben wij ook gedaan want knijpen in zijn anus zag ik niet zo zitten;-)

Ik heb een link toegevoegd voor meer informatie.

Succes en beterschap voor je hond.