hoe kan ik aan de hond leren dat wij zijn baasje zijn?

Wij hebben sinds 2 weken een hond. Hij is een jaar. Heel lief en luisterd prima naar basis commando's. Echter tijdens wandelen kijkt hij ons niet aan. Wel met behulp van snoepjes. Maar hoe kunnen we zorgen dat hij ons echt als zijn baasje ziet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou een honden cursus gaan volgen. Uw hond kan leren omgaan en leert ook wie er de baas is. Toegevoegd na 1 minuut: Kan leren omgaan met andere honden. Wou ik antwoorden. Toegevoegd na 1 dag: Met agilitie moet uw hond naar u luisteren anders weet hij niet wat hij doen moet.

Trainen, dat is het enige! Als je zelf de basisbeginselen nog niet onder de knie hebt, of onzeker bent, of de hond heeft het nodig, of een combi: bezoek een hondentraining. Als je de beginselen wel onder de knie hebt: oefenen, consequent en assertief zijn. Altijd met oefenen aangelijnd houden als je buiten bent. Oefen je in de tuin, dan is dat in eerste instantie ook handig. Beloon met je stem of een aai. Snoepjes zou ik niet doen, want de hond moet leren niet te werken voor eten. De hond hoeft je niet tijdens de hele wandeling aan te kijken, maar moet dat wel doen, zodra je zijn aandacht vraagt. Doe dat met je stem: laat die wat hoger klinken in het begin, of zet er wat spanning in. Maak het interessant voor hem om naar je te luisteren. Laat de je hond nooit als eerste naar binnen of naar buiten gaan. Verder bepaal jij de regels, niet hij. Als je dat consequent doet, dan weet-ie, dat jij de roedelleider bent. En dat zal je zijn hele leven moeten blijven volhouden!

ik denk dat het vanzelf gebeurt want hij raakt gewend aan jullie en dan denk ik dat dan wel gwn weet dat jullie zijn baasje zijn ;)

zorg dat je hond tijdens het uitlaten altijd aan je linkerhand loopt en houd hem kort aan de lijn. het helpt ook als je tegen hem blijft praten, dan verlies je de aandacht niet zo snel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100