Mijn kitten is 8 weken en word donderdag 9 weken, Als ze zich eigen schoon likt bijt ze ook af en toe? Wat is dit? Soort Jeuk of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk heeft je katje vlooien hij probeert ze dood te bijten.
Vraag in een dierenwinkel naar ontvlooingsmiddel voor kittens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kitten loopt alleen maar binnen, Heb vandaag en gister me balkon raam open gezet, En ik woon 1 hoog, Hoe kan dan een kitten van bijna 9 weken die nooit buiten komt vlooien krijgt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je neemt zelf ook vlooien en neten mee naar binnen aan je kleding
Katten knabbelen tijdens het wassen, is gewoon onderdeel van het poetsen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, hoor het is niet echt bijten het is meer "kammen" na het likken plakken de haren iets en door te "kammen"haalt ze ze los, om haar vacht luchtig te houden moeten de haren los van elkaar liggen het "kammen"zorgt er ook voor dat ze geen klitten krijgt. mijn katten doen dit ook, dus maak je geen zorgen en geniet van je 4 voeter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is een vaak voorkomend gedrag hoor, en in de meeste gevallen onschadelijk... tenzij ze ook achter haar oortjes of onder de voorpootjes staat te krabben, dan wijst dit vaak op een ectoparasiet (luis, vlooi of een mijt). Indien het bijten thv het poepgaatje is, of de staart dicht ertegen, kan dit wijzen op wormpjes...
Vlooitjes kan je vooral terugvinden op het buikje en achter en op de oortjes (daar is de vacht het dunst) en ook in de oksels (daar is het lekker warm vertoeven voor de parasieten). Kijk ook naar een naaldprik grote rode vlekjes of droge, geirriteerde huid.

Wormpjes zijn moeilijker te zien, zoals in de stoelgang (maar dat is niet zo'n smaakvol onderzoek) of indien je kleine witte 'bolletjes' in het staartje ziet (eitjes van de wormpjes). Als je echt zo twijfelen en het zorgwekkend vindt, ga je best even langs bij de dierenarts.. die kan je met zekerheid zeggen wat er aan de hand is (bvb huiduitslag, onzichtbare parasiet, nerveuse zelfknabbelaar :) ) en op die manier ga je het kleine zieltje niet nodeloos liggen behandelen met allerlei producten.

Anyways, veel geluk met je nieuwe vriendinnetje ;)