Zou ik de nagels van mijn kattin knippen?

Mijn kattin heeft duidelijk last van te lange nagels en blijft regelmatig ergens inhangen. Ik woon in een appartement op de eerste verdieping en ik zet regelmatig een raam open om de poes toe te laten de vensterbanken aan de gevelzijde te verkennen. Zal ze na het knippen hierop nog voldoende grip hebben, want ik zou niet willen dat ze valt?

6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je kat steeds blijft hangen aan stoffen door te lange nagels, dan is het verstandig regelmatig een heel klein puntje van de nagels te knippen. Bij de dierenspeciaalzaak kan je speciale knippertjes kopen hiervoor. Voorzichtig, een klein puntje volstaat. Dit uiteraard alleen als je eerst en vooral gezorgd hebt voor goede krabmogelijkheden: liefst in de loop, en zowel horizontaal (cocosmat) als verticaal.

Wat betreft het laten lopen van je katje in de dakgoot: ik zou het risico liever niet nemen. Straks raakt je kat gewond of zoek, of erger nog: beide. En is ze wel gechipt? Kijk liever eens of je je balkon kan afzetten/overgazen, en maak een stevige hor voor de ramen.
Rieneke1