'mij kat eet altijd hele muizen op, is dit gezond?

dan neemtie een muis mee naar huis en gaatie hem voor de deur oppeuzelen, echt helemaal!! soms blijven er wat bloederige orgaantjes over maar dat is ook alles...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
58.2K

Antwoorden (8)

Op zich geen probleem, tenzij het huismuisje is en zelf gif heeft gegeten. Dat kan de kat dan ook binnenkrijgen.

Hij eet hem tenminste nog op, de meeste katten maken het beest dood en gaat gezellig binnen brokjes zitten eten. :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is normaal, natuurlijk kattengedrag. Door die muis, het ultieme kattenvoedsel, in zijn geheel naar binnen te werken krijgt de kat meteen wat onontbeerlijke spoorelementen naar binnen die alleen maar in planten voorkomen. Wilde katten hebben dat nodig om gezond te blijven. Gedomesticeerde katten krijgen dat via fabrieksvoeding binnen maar onthouden dat nu eenmaal niet als ze een muis voorbij zien komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezonder voedsel bestaat er niet voor een kat ;-)
Ik heb ratten gefokt en als er dode waren in een nestje dan gingen ze naar de kat ipv door de wc.
Mijn kat is 23 geworden en niet eens door ouderdom dood gegaan maar door een ongelukje met een hond met een zware operatie als gevolg en overleden door de narcose.
Ik kreeg een dikke duim omhoog toen ik tegen de dierenarts vertelde dat zij de dooie ratjes kreeg uit de nestjes ;-)

Geen zorgen dus,het is supergezond voor je kat want een muis met huid en haar bevat ontzettend veel viatminen en mineralen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"n vriendje van me woont in het midden van niks in Frankrijk. Al z'n katten lopen buiten . Ze eten vrijwel geen kattenvoer vanwege de muizen die ze eten . Ze nemen er wel dikwijls een mee naar binnen , en leggen hem daar neer voor het baasje .Maar die lust ze niet. Al zijn katten worden heeeel oud . Hij woont er al 16 jaar ,dus hij heeft ervaring. Je vraag is erg lief . Je hoeft je geen zorgen te maken .

Toegevoegd na 3 uur:
Hier wordt het kind gecontroleerd door Mama.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is net als ik , gek op dieren. Hij let heel goed op of alles goed gaat met ze . En wat denk je waar hij woont ? In Saint Yan ! Net als ik , alleen met 1 N . Het is daar nu 22* C. in de schaduw. Dus de katten hebben het prima . Je bent 'n mooi meisje ! Ik heb jouw vraag als goeie vraag gemarkeerd. Dus je moet er punten bijgekregen hebben vandaag .
Jouw kat vraagt zich misschien hetzelfde af van jou.
Of wat jij eet wel gezond is voor jou.
Ik denk dat dieren door hun instinct te volgen doorgaans gezonder leven dan veel mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, beslist niet! Geen enkele muis zal dit overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHAHA, dat kan er ook meer 1 zijn met dit antwoord. :O)) +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whaha! +
Muizen (en andere prooidieren) zijn het natuurlijke dieet van katten. Gezonder voedsel bestaat niet, mits de muis geen gif gesnoept heeft o.i.d. Af en toe een muisje is ook heel goed voor het gebit van de kat, als deze met huid/haar en botjes wordt opgegeten.
Let wel, muizen kunnen parasieten bij zich dragen. Regelmatig ontwormen is dus wel aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spaart je weer kattevoer uit.