welke vis is dit?

welke warmwater vis is dit

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt mij een baars soort
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Betta splendens, vrouwtje.

Het beste antwoord

Dat is de Betta splendens...

Toegevoegd na 1 minuut:
Lengte 6 cm. De Siamese kempvis is een van de bekendste vissen. De mannetjes vallen vooral op door hun lange sluiervinnen. De vrouwtjes hebben deze sluiervinnen niet en zijn meestal kleiner dan de mannetjes. Je komt deze vissen tegen in allerlei kleuren, zoals rood, blauw, paars of blauwgroen.
Deze vissen hebben een labyrintorgaan, zo zijn ze in staat om in zuurstofarm water naar lucht te happen en zo te overleven in de natuur.

Toegevoegd na 19 minuten:
De Siamese kempvis is goed geschikt als aquariumvis, omdat hij zich gemakkelijk aan zijn omgeving aanpast. Wel is het benodigd om waterplanten te hebben, omdat hij vaak de behoefte heeft om te schuilen. Maar iets dat onmogelijk is, is het houden van twee mannetjes in één aquarium. Ze zullen vechten totdat er één het leven laat. Het is een ware slachtpartij, die in Oost-Aziatische landen wordt uitgebuit bij speciale kempvissengevechten, waarbij men wedt welk mannetje zal gaan winnen. Vroeger liet men de vissen vechten totdat er een dood was. De gevechten zijn nog toegestaan, zij het wel met een kleine wijziging: de vissen mogen elkaar niet meer doodvechten. Dus zodra er een winnaar bekend is, moeten de vissen uit elkaar gehaald worden. Desondanks zal het voor de verliezende partij vaak te laat zijn.

Toegevoegd na 29 minuten:
Op de onderste foto een volgroeid mannetje.
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met hoeveel nogen ze gehouden worden want heb ze vandaaf gekocht 6 stuks
Z512099
9 jaar geleden
Hopelijk 1 mannetje en 5 vrouwtjes? Is ideaal.
Er wordt dan niet steeds achter hetzelfde vrouwtje gejaagd, de anderen hebben het dan rustiger, minder stress.
Met 2 mannetjes hebt u een probleem, die gaan vechten ( vandaar hun naam: Kempvis ).
Is uw aquarium groot genoeg? Het mannetje is zelfs agressief tegenover de vrouwtjes, in een te klein aquarium kunnen ze dan niet vluchten, dan kan een vrouwtje sterven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ikbheb een juwel rio 180 ik heb 6 kempvissen 1 daarvan heeft een blauwe paarse staart en vinnen is dit een mannetje of vrouwtje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is mijn juwel 180 groot genoeg
Z512099
9 jaar geleden
Een 180 liter is prima voor uw Betta's, die ene met blauw-paarse staart zal waarschijnlijk ook langere vinnen hebben, dat moet het mannetje zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja want de ander hebben de zelfde kleur van het lichaam en de vinnen zijn juust het zelfde dus
maar stel dat er 2 mannetjes zouden zijn kan dat dan kwaad in mijn juwel rii 180
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de foto die ik heb gezonden zo zijn de andere
Z512099
9 jaar geleden
2 Mannetjes gaan vechten met elkaar tot 1 van hen sterft, zelfs in een 180 liter-bak.
Mocht je toch 2 mannetjes hebben kun je misschien 1 naar de aquarium-speciaalzaak terugbrengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke bedankt voor de uitleg en uw tijd
Z512099
9 jaar geleden
Op uw foto staat een vrouwtje-Betta splendens.
Z512099
9 jaar geleden
Met plezier gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ho