Wat te doen als je je eigen, lieve kat heel vaak aan de andere kant van de weg vindt, bij een drukke weg?

Onze lieve poes mag vaak lekker even naar buiten. Wij wonen lekker vrij in de polder en hebben alle ruimte. Alleen... nu komt het probleem: We wonen wel bij een drukke weg. Tegenwoordig zien we steeds vaker onze poes aan de overkant van de weg zitten. Wat hier tegen te doen om haar dit af te leren? Het hoeft geen hele dure oplossing te zijn, hoor! Misschien is ze zwanger, maar weet iemand toevallig of er ook een zwangerschapstest voor poezen bestaat?
Ik hoop op goede reacties!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

wij zijn verhuisd van een rustige straat naar een drukke straat. onze kat was ook gewend naar buiten te gaan. hier hebben we de kat eerst steeds aan een lijntje gehad voordat we hem los lieten. steeds als hij naar de "gevaarlijke weg wilde" luid nee gezegd en op de plek waar hij door wilde met de plante spuit nat gespoten. ook steeds iets aan het tuigje getrokken. zo van daar moet je echt niet heen. we deden hem geen zeer hoor. en eigenlijk werd de kat zelf niet nat. gewoon laten schrikken. beter even schrikken dan onder de auto toch? nu heeft hij geen intresse meer om richting die kant van het huis te gaan. en kan ik hem echt met een gerust hart los laten. JA een kat kun je wel wat leren! denk echter dat het voor jou kat moeilijker zou zijn omdat hij de overkant al "goed" kent. misschien is een tuigje aan een lijn dan wel iets.. (moet zeggen dat ik het tuigje voor de kat in het begin wel zielig vond. de kat was dat immers niet gewend. maar nu, aantal maanden later ben ik blij dat we dat toch gedaan hebben)

De enige oplossing om ervoor te zorgen dat ze de weg niet oversteekt is binnenhouden. Je wilt toch niet dat ze overreden wordt? Er bestaan geen zwangerschapstesten voor katten. Vanaf een week of vier kan de dierenarts meestal wel de vruchtjes voelen. Vanaf dag 45 kan er een echo gemaakt worden. Laat je poes zo snel mogelijk steriliseren (na de zwangerschap), ongesteriliseerde poezen zullen ook eerder ver afdwalen en bovendien heeft ze een sterk verhoogt risico op o.a. baarmoederkanker als je haar niet steriliseert. Toegevoegd na 2 minuten: En als je haar toch naar buiten laat, doe haar dan in ieder geval een reflecterend halsbandje om en laat haar chippen.

Niks tegen doen. Een kat is echt niet zo dom om zich te laten aanrijden hoor. En wat heeft zwanger er mee te maken met die kant van de weg? Bel een dierenarts

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100