Waar kan ik kwallen kopen, en is het mogelijk deze te "houden"?

Ik zou erg graag een aquarium willen hebben met een aantal kwallen. Nou vraag ik me af of dat wel haalbaar is, en zijn kwallen te koop in Nederland / Duitsland of misschien legaal te importeren.

Ik weet dat het houden van kwallen tamelijk lastig is, maar het lijkt me erg mooi.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.1K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Stop mijn ouwe baas maar in je aquarium, heb je ook een kwal ;-)

Het beste antwoord

Via deze website kan je een speciaal aquarium en benodigdheden bestellen voor een kwallen aquarium te houden: http://jellyfishart.com/

Volgens de site versturen ze alles ook naar Europa.
Voor de kwallen zelf geven ze een aantal adressen, zie deze pagina: http://jellyfishart.com/kb/shipping/international-shipping

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze geven op die site ook aan dat je zelf kwallen kunt vangen om er in te stoppen. Ik weet niet precies wat de regels daarvan zijn in Nederland.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een geld voor wat kwallen. Maar wat zijn ze mooi. Helaas er geen $50 per kwal voor over. Tevens moet je ook nog $30 betalen voor 3 maanden voer. Ze leven ongeveer 1 jaar. Dat is al $270 per jaar voor 3 kleine kwalletjes excl. aquarium.
Toch heel erg bedankt.
Kimath
11 jaar geleden
Het is helaas wel wat prijzig, maar volgens de site zijn kwallen lastig te houden in een normaal aquarium.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Kimath, Konijnen zijn ook heel ingewikkeld om te houden. Ik heb een nieuwe kooi ontworpen met de nieuwste en vooraanstaande technische snufjes. Of zou het een verkoop praatje zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het aquarium is onzin dat ze verkopen. Maar je betaald dus $270 PER JAAR voor de kwallen en het eten. Die kwallen leven ongeveer 1 jaar en kosten $50 per stuk ex. verzending. En eten kost dus $10 per maand.