Kun je aan een konijn zien hoe oud hij/zij is ?

ik heb een konijn maar ik weet niet hoe oud hij is, hij komt van een fokkerij en ik heb hem nu ongeveer al een jaartje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Alleen als hij grijzig is, weet je dat ie ouder is. Je kan het altijd vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een dierenarts zou een check van het konijn kunnen doen en daaruit een gok wagen. maar zo aan een konijn kunnen zien.. nee dat gaat niet lukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is bij een volwassen maar nog niet stokoud konijn meestal niet erg nauwkeurig in te schatten. Je schrijft dat je konijn van een "fokkerij" komt, staat er een tatoeage in zijn oren? Zo ja, dan kun je daaraan aflezen wanneer het konijn geboren is:

Rechteroor - cijfer en twee letters
Het cijfer staat voor het laatste cijfer van het geboortejaar, bijvoorbeeld een 4 staat dan voor 2004 (of 1994 als het een zeer oud konijn is) of een 0 staat voor 2010 (of 2000). De letters geven aan bij welke vereniging het konijn is getatoeeerd.

Linkeroor - drie cijfers
Het eerste cijfer is de geboortemaand van het konijn. Dus bijvoorbeeld een 3 is maart of een 8 is augustus. Aan de andere twee cijfers kun je zien dat je konijn als zoveelste is getatoeëerd die maand.