Een nieuw konijntje (vrouwelijk) plaatsen bij een koppel (man plus vrouw) die al 5 jaar samenwonen, verantwoord?

Toegevoegd na 16 minuten:
Tijdens mijn zomervakantie logeren ze altijd in de kinderboerderij en toen was er eens een ander konijn over de afscheiding bij ze in het hok gesprongen. Ze gingen tegen elkaar aan liggen. Dus ik heb goede hoop.

12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lucky bastard ;-)
Snuffel
12 jaar geleden
hihi

Antwoorden (2)

konijnen kunnen HEEL kieskeurig zijn mbt hun partners/vrienden.

Ik ken iemand die uiteindelijk maar een extra hok heeft geplaatst omdat ze elkaar zelfs wonden toebrachten
(en dat waren vrouwtjes)

Maar, je kunt het altijd proberen. Ik zou dan voorstellen.: Zorg dat ze elkaar op NEUTRAAL terrein ontmoeten.

Plaatst je de nieuwe gelijk in het hok van de andere is de kans veel groter dat het fout gaat.

Zet ze bij wijze van spreken samen in de keuken op de vloer en houd het goed in de gaten.

Dat zou ik eerst een paar keer doen en gaat dat goed dan eens in dat hok proberen.

Ik ben benieuwd of het lukt
amigo
12 jaar geleden
Voor de evenwicht van het groepje is het in alle gevallen beter voor de konijnen om evenveel (gecastreerde) mannetjes als vrouwtjes in het groepje te hebben. Het koppelen van een groepje kan wel eventjes duren, maar blijkbaar zijn jouw konijnen niet zo kieskeurig als het om vriendjes gaat :)
Als je een groepje neemt dat geen even aantal leden bevat, dan neem je idd best één mannetje met meerdere vrouwtjes. Maar dan is de kans groot dat één vrouwtje uiteindelijk uit de boot zal vallen. Waarschijnlijk het nieuwe, daar je andere konijnen al vijf jaar een koppeltje zijn.
Je zorgt er best voor dat er voor elk mannetje een vrouwtje is dan omgekeerd. Twee mannetjes in één groepje zorgt normaal gezien niet voor problemen, als er voor elk mannetje een vrouwtje is.

Het zou dus verantwoorder zijn, om het nieuwe, vrouwelijke konijntje een gecastreerd mannetje te koppelen, en als zij bevriend zijn, de twee koppeltjes dan (op neutraal terrein!) met elkaar kennis te laten maken.