mijn hond is zindelijk maar pist wel in haar bench ook als ze net uit is geweest ze is 19 weken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

een hond kan niet chagrijnig zijn, wraak nemen door te plassen, of protesteren door te plassen.dat zijn menselijke eigenschappen die we aan bepaald gedrag van een dier koppelen.

de hond wil iets aangeven: hij voelt zich niet op zijn gemak in de bench en aan de eigennaar om associatie met de bench naar iets pos te verleggen.

als de hond zindelijk is en niets aan zijn blaas heeft, dan is het gegarandeerd spanning waardoor de hond plast.
(kan angst zijn, maar ook enthousiasme, al heb ik een hond nog NOOIT zo enthousiast in een bench zien gaan dat ie het liet lopen)

het is tegennatuurlijk gedrag: een hond bevuilt zijn plek niet in een gezonde situatie.

ga dus bij jezelf te rade:
hoe lang zit de pup in de bench
op welk moment sluit je hem op
ligt ie er anders ook in
hoe ziet de lichaamstaal eruit als ie in de bench gaat.
in welke 'modus' gaat de hond uit de bench
komt ie gelijk uit de bench als je thuis bent, en in dezelfde seconde als je het deurtje opendoet.
etc. etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
jodyenboyke
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dánk! :)
Dan kan haar plekje te groot zijn. Misschien moet je er een houten plaat in zetten zodat hij wat kleiner is. In principe vervuilen honden hun eigen plek niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te groot? hoe kan een bench te groot zijn en waarom moet het kleiner gemaakt worden omdat het met plassen te maken heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet precies hoe dat in elkaar steekt ik heb het ooit gelezen in het boek braaf. Daar stond het in. Ik dacht dat het komt omdat dan is te slaapplek te groot hierdoor kunnen ze een deel gaan zien als een soort bak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap het nog niet helemaal (helemaal niet eigenlijk) maar bedankt voor je reactie :)