Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond kwijlt als hij eten ziet. Wat kan ik hier tegen doen?

Hij druppelt nu heel de vloer onder met zijn gekwijl. Ik vraag me af of dit opgelost kan worden. Hij doet heg alleen als hij iets eetbaars ziet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, daar kun je niets aan doen, dit ontstaat uit een reflex. De speekselklieren bereiden zich voor op eten.
Wat je zou kunnen doen, is je hond in een andere ruimte plaatsen voordat er voedsel op tafel komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niks, dit is een hond zijn of haar natuurlijke reactie op eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ene hondenras kwijlt eerder dan een ander ras.
Ik weet niet wat voor ras je hebt, maar rassen met "hangwangen" kwijlen bijna altijd.
Ik heb een jackrussle en die kwijlt nooit.
Het is dus zaak om een hondenras te nemen die niet kwijlt, als je dat niet wilt.
Maar gezien je nu al een hond hebt die kwijlt, moet je er steeds met een doekje achteraan als je geen natte vloer wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een natuurlijk reflex bij een hond, kan je eigenlijk niks aan veranderen. Je ziet nog wel eens bij Berner Senner-honden slabbetjes, deze kan je eventueel ook gebruiken zodat de vloer niet nat wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding