Hoe kan je weten of iemand je kat vergiftigt?

Toegevoegd na 16 minuten:
Laatst kwam hij namelijk terug van "een dagje uit" en kotste alles onder, was een paar dagen stilletjes en teruggetrokken en na een dag of wat binnen houden weer ok.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De kots laten onderzoeken ! Mocht de kat snel achteruit gaan direct dieren arts raadplegen . De door jou geschetste situatie doet me meer vermoeden dat je kat ergens iets sterk bedorven heeft gegeten of aan een voor hem giftige plant heeft gesabeld .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat eet geen bedorven dingen en ook geen giftige planten.
Een hond doet wel zulke stomme dingen, maar een kat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een kat is inderdaad selectief in met z'n eten ! Maar sabbelt wel degelijk aan (giftige ) planten , de dief van bachia is berucht en eet helaas wel eens iets goed verkeerd . Zieke prooien , of gewoon iets niet goed voor de Kat . zijn over het algemeen minder gulzig / meer selectief dan honden . Thuis spelen ze graag de verwende prinses maar een maal buiten ! Zijn het net kleine stadspanters .

Andere antwoorden (2)

Je hebt een bewijs van de DA nodig. Die kan de maaginhoud ontleden en schrijft dan een document.

Toegevoegd na 14 minuten:
Als hij thuis kotst, kan je het zelf onderzoeken. Ruiken voornamelijk, maar dan heb je geen bewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je je kat bij de dierenarts brengt, kan hij je vertellen of de kat inderdaad is vergiftigd, misschien zelfs waarmee, volgensmij kan je hier aangifte voor doen, dan kan de politie bij meerdere meldingen er achteraan gaan